maandag 5 januari 2015

2015: Het jaar van vertrouwen

Ik sta met mijn duffe hoofd voor de spiegel en borstel mijn haren. Vandaag steek ik het op. Ik draai mijn haar omhoog en zet het vast met een klem. Nu nog flink wat haarlak. Piekje hier, piekje daar. Klaar ben ik.

Ik denk al een paar dagen na over al die mooie doelen, die ik bij anderen lees. Sporten, meer water drinken, afvallen, beter time management. Ik heb ook verschillende goede voornemens. Maar er is één ding waar ik dit jaar echt aan wil werken. Dat is:

Vertrouwen




Ik ben een grote angsthaas. Ik lees de krant, ik luister het nieuws en het wereldnieuws schokt me iedere dag. Wat voor jaar gaat dit worden? Wie garandeert mij veiligheid? Wie zegt mij dat mijn familie niet zal overkomen?

Wat als ...
Stel je voor dat ...

Dit jaar wil ik op een andere manier omgaan met mijn angst en bezorgdheid. Ik wil groeien in mijn vertrouwen in God. En daarom neem ik het Bijbelse begrip vertrouwen als leidraad voor dit jaar.

Daar ga ik dit jaar over bloggen. En je mag me gerust volgen als je dat wilt.

2 opmerkingen:

  1. Een goed voornemen. Ik had hetzelfde toen ik begin 2014 lid werd bij Funky Fish. Daarom schrijf ik daar onder de naam Faith, dat zowel voor geloof als vertrouwen staat. Ik schreef er een stukje over https://www.funkyfish.nl/blog/66667/verhaal-achter-mijn-alias.html Misschien vind het leuk om te lezen. Zie maar.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com