dinsdag 13 januari 2015

Als ik U ontmoet, vind ik rust bij U

Nog maar vijf uur? Ik ben klaar wakker. Ik ga op het randje van mijn bed zitten. Als ik ga staan voel ik dat het mis is met mijn voeten. Toch lopen? Misschien trekt het eruit, de pijn. Ik buig me voorover om de spieren te masseren. Het doet alleen maar meer pijn.

Dit wordt niets.
Dit wordt een flutdag!



Ik loop een klein eindje: kamer uit, gangetje in en weer terug. Daarna ga ik weer liggen. 2015: Jaar van vertrouwen. Kan ik vertrouwen als ik pijn heb? Als ik me zorgen maak over deze dag? Het zal niet lukken als ik me focus op mijn lijf.

Zacht herhaal ik de mooie Bijbeltekst in mijn hoofd:

Maar wie de HEERE verwachten, zullen hun kracht vernieuwen, zij zullen hun vleugels uitslaan als arenden, zij zullen snel lopen en niet afgemat worden, zij zullen lopen en niet moe worden. Jesaja 40:31

Heer, ik kom tot U
Neem mijn hart, verander mij
Als ik U ontmoet, vind ik rust bij U
Houd mij vast, laat Uw liefde stromen
Houd mij vast, heel dicht bij Uw hart 
Ik voel Uw kracht, en stijg op als een arend
Dan zweef ik op de wind, gedragen door Uw Geest,
En de kracht van Uw liefde

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com