woensdag 7 januari 2015

Ik sterk je

Deze week las ik in mijn Bijbels dagboek iets waar ik zo blij van werd.

Mijn dagboek is geschreven door C.H. Spurgeon en het is al een oud dagboek. Ik heb het meerdere keren gelezen; de laatste keer is toch wel vijftien jaren geleden. Daardoor lijkt alles weer nieuw voor me.


Spurgeon schrijft: "Wanneer je geroepen wordt om te dienen of te lijden, ga je na hoe het staat met je kracht, en dan merk je, dat die kleiner is dan je dacht en minder dan je nodig hebt".

2015: Het jaar van vertrouwen? Misschien is het wel grootspraak van me. Mijn lichaam laat me soms zo vaak in de steek. Wat als ....  Stel je voor dat ....

Maar God zegt:


Wees niet bevreesd, want Ik ben bij je,
Wees niet verschrikt, want Ik ben je God.
Ik sterk je, ook help Ik je,
ook ondersteun ik je met Mijn rechterhand,
die gerechtigheid werkt.


De werkelijkheid is, schrijft Spurgeon, dat God onverwacht kracht geeft, wanneer buitengewone beproevingen over ons komen. Dan stijg je boven je persoonlijkheid uit. Mijn eigen zwakheid doet me terugdeinzen, maar de belofte van God maakt mij moedig.

Op adem komen bij God.
Op Hem vertrouwen.
Hij sterkt me.

1 opmerking:

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com