vrijdag 23 januari 2015

Kijk elke uur naar de bergen

Er was eens een drukke, christelijke vrouw die met plezier werkte aan het nakijken van manuscripten. Ze kreeg veel last van haar ogen. Het werd zo erg dat ze toch maar een afspraakje met de oogarts maakte. Ze vertelde hem dat ze dacht dat ze een nieuwe bril nodig had. Tot haar verbazing was de oogarts het niet met haar eens. "Je hebt geen nieuwe bril nodig, maar rust voor het oog!



"Dat is onmogelijk!" riep ze uit. "Ik heb zoveel werk te doen. Ik zit  heel de dag aan mijn bureau te schrijven, te lezen, me voorover te buigen om het goed te zien.

De oogarts vroeg haar waar ze woonde en ze vertelde hem dat ze het volle zicht op de Blue Ridge Mountains had. "Ga dan naar huis," zei hij toen. "Doe je werk zoals altijd, maar kijk elk uur even naar de bergen. Die verre blik zal je ogen tot rust brengen na een paar uur correctiewerk.

Ik sla mijn ogen op naar de bergen
vanwaar zal mijn hulp komen?
Mijn hulp is van de HEER
die hemel en aarde gemaakt heeft.


Dat is wat sabbatten zijn voor. The far-away looks. Dat hebben we allemaal nodig. Een goede les voor alle drukke mensen.  

Vrij naar anekdote Dr Miller

4 opmerkingen:

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com