vrijdag 30 januari 2015

Rust, bij God alleen!

Mijn speciale banaancake staat in de oven en ik ruik de geur door de hele woonkamer. De zon schijnt vrolijk naar binnen.Toch voel ik me helemaal niet vrolijk! Ik heb last van een stemmetje dat ontmoedigende dingen zegt.

 Dat stemmetje heeft nog gelijk ook!



Aan het eind van de week zie ik dat ik veel fouten gemaakt heb. Ik ben vooral zo nalatig. En ik laat onbarmhartig meeslepen door de eisen van de moderne wereld en onze social media. Ik vergat dat ik me aan Gods ritme wilde houden. God zei: wandelen. En wat doe ik? Ik vlieg, ik ben onoplettend. Het stemmetje heeft gelijk als het zegt: "Je brengt er niets van terecht!" 


Zoek rust, mijn ziel, bij God alleen!


Nieuwe rust ervaren, zou dat kunnen? Ik wil het zo graag!  En ik weet dat kan, want bij God mag ik altijd opnieuw beginnen. Daarom kniel ik voor Hem neer in mijn woonkamer, waar de stofje dansen in het zonlicht. 

Lieve HEER, help me om af te remmen en mijn leven te vertragen. Ik wil zo graag wandelen met U, maar ik vind het vreselijk moeilijk om nee te zeggen tegen veel dingen. Help me mijn tijd goed in te delen en de juiste grenzen te stellen. Het lukt me vaak niet, HEER. Daarom roep ik Uw hulp in. Leer me 'wandelen' met U. Leer me Uw wil volgen en vergeef me de nalatigheid van deze week. Ik zoek mijn rust bij U alleen. Om Jezus wil. Amen.

En nu weer verder met mijn huishouden! Trouw zijn.

Ik ga iets minder vaak bloggen: wandelen dus  i.p.v. vliegen

5 opmerkingen:

  1. Ik moest even aan een gezang denken. Ben benieuwd of je het kent:

    Rust mijn ziel, uw God is Koning,
    heel de wereld zijn gebied.
    Alles wisselt op zijn wenken,
    maar Hij zelf verandert niet.

    2
    Ieder woelt hier om verand'ring
    en betreurt ze dag aan dag,
    hunkert naar hetgeen hij zien zal,
    wenst terug 't geen hij eens zag.

    3
    Rust mijn ziel, uw God is Koning!
    Wees tevreden met uw lot!
    Zie, hoe alles hier verandert,
    en verlang alleen naar God!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I loved this post. I too try to fly when I should walk. What a beautiful photo you put with this post. Love visiting you today.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wil je mijn prive blogje volgen? stuur me je email
    of misschien heb ik het al naar jou gestuurd

    Ik wou het gewoon laten weten
    Nog een fijne weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, zo herkenbaar wat je schrijft! Fijn dat ik het even lees, rust vinden bij God, ja, dan komen we pas echt tot rust ...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com