woensdag 18 februari 2015

Een gebed voor als je bezorgd bent



Mijn liefdevolle Heer,
ik voel me gestrest
en ik maak me zorgen.
Te veel dingen
bezetten mijn geest.
Wilt U me helpen?
Toon mij Heer,
Uw wil
en Uw plan voor mij.
Laat me alleen op
Uw wil vertrouwen.
Uw Woord vertelt me:
waar sprake is van liefde,
is geen angst.
Uw volmaakte liefde,
drijft alle vrees uit.
Laat me vervuld worden
met Uw liefde.
De volmaakte liefde,
die me zegt dat ik
niet veroordeeld ben.
Maar gered.
Ik kan alle dingen doen,
door U.
U sterkt mij.
In Jezus naam,
Amen.

Dit gebed vond ik op: Prayer for Anxiety. Het is gebaseerd op 1 Johannes 4:18 en Filippenzen 4:13.

4 opmerkingen:

  1. Via je reactie op mijn blog heb ik hier even een kijkje genomen...Herkenbare en mooie stukjes, mooi zeg!
    Liefs Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat dit gebed gebaseerd is op die twee Bijbelteksten, die je noemt. Dit gebed ga ik uitprinten voor mezelf. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig gebed, dank je wel!
    Hartelijke groet, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com