vrijdag 27 februari 2015

God onderaan to-do lijstje. Kan het kwaad?

Zelfs als ik geen volle agenda heb, gebeurt het regelmatig dat ik God naar de zijkant van mijn leven duw. Dan denk ik: God snapt het wel. Wat maakt het uit dat ik een dag niet uit mijn Bijbel lees? Ik ben moe en ik heb veel meer zin om te relaxen: even plaatjes kijken op Pinterest. Dat even wordt zo een half uur. O ja, ik zou nog broodjes bakken. En...


Huis vol kinderen, leeg nest, baan buitenshuis, geen kinderen... de verleiding is groot om af te haken voor een dag of wat. God komt onderaan mijn to-do lijstje.

Kan het kwaad?

Ja. Want zonder Hem ziet mijn dag er minder stralend uit! Hij is de Bron van mijn leven. Heel veel dingen in het alledaagse leven gaan veel beter als ik echt met Hem leef. Dan ben ik minder down, doe ik aardiger tegen de kinderen en heb meer geduld met mijn Lief.

Maar... hoe vind ik tijd voor Hem? Daar wil ik volgende week over schrijven! 

6 opmerkingen:

  1. Nou, daar heb je wel een punt ;) het schiet er bij mij ook vaak in, terwijl mijn Bijbeltje toch in de buurt ligt. steeds even een kort stukje en de kern onderstrepen probeer ik dan, want ik word wel veel afgeleid door de kids...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen kinderen en toch schiet God er vaak bij in. Even nog dit, dat, en ook nog wat anders. Te moe, geen zin, te laat, te vroeg. Alle redenen komen voorbij. Een paar jaar geleden stond ik speciaal vroeg op, om juist in de vroege morgen stille tijd te houden. Te bidden, Bijbellezen, stukje via internet kijken of lezen. Heerlijk vond ik dat, maar op een gegeven moment was dat over, paar keer te laat naar bed gegaan en later opgestaan en nu schiet het er helaas vaak bij in. Schande, ik weet het.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk je ontdekt te hebben! Of hoe moet ik het zeggen ..dat jij mij ontdekt heb.hahahah ..ik ga je volgen! .Vandaag lukte het mij ook wat minder...de griep is begonnen in mijn lijf en alles doet zeer..(ook mijn spieren doen soms niet wat ik wil) ...lekker luisteren naar muziek en zo even dicht bij mijn Vriend zijn is alles wat lukt. Jammer, maar vandaag mag ik dan ook weer leren dat het genade is en geen eigen verdienste en dat ik mag rusten in Hem.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar. Vandaag nog liet de Heer zien dat ik tappunten oversla. Hij verlangt naar ons en geeft er.zoveel voor terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar helaas.... en inderdaad werk, kids en drukte om me heen. Geen excuses allemaal maar juist een reminder om toch even te gaan zitten en die rust te nemen samen met God.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. amen heel mooi geschreven, is herkenbaar, dan rust ik gewoon in hem, in stilte, soms heb ik hoofdpijn, soms kan ik niet concentreren, iedereen heeft die dagen...Nog een fijne weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com