vrijdag 6 februari 2015

God vertrouwen? Dat betekent echt niet ...

In het donker staren. Klaarwakker in de nacht. Juist dan je gedachten niet op een rijtje krijgen. Ik wil graag vertrouwen op God. Maar ik voel me niet veilig. Ik zit niet lekker in mijn vel.

Nu het licht is geworden loop ik in mijn pyjama door de keuken. Ik zet de waterkoker aan voor kruidenthee. Tijd om weer tot mezelf te komen. Het water kookt en ik giet het in mijn beker. Gember, kaneel, kardemom en kruidnagel. Pittig en geruststellend.


God vertrouwen? Dat betekent echt niet altijd dat ik me veilig voel. Of sterk ben. Ik denk dat het meer is dat ik ontdek dat Hij betrouwbaar is. Dat Hij standvastig genoeg is om me veilig bij te voelen.

Lieve God,
U weet dat
mijn hart zo 
zwaar is soms.
En dat ik o zo
moe ben.
Alstublieft,
Help me te
rusten in U.
Ik hou van U.

Vertaald Engels gebed.

4 opmerkingen:

  1. Ook ik voel me wel eens zo. Veiligheid en vertrouwen is soms moeilijk. Maar diep van binnen weet ik dat God veilig en te vertrouwen is, ik voel het niet altijd maar het is zo!!! Heerlijk! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, herkenbaar! Vertrouwen is zo moeilijk, vooral als het 'lijkt ' alsof Hij afwezig is. Mooi blogje, mooi verwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hug. He loves you.

    Your blog is very encouraging! It is a blessing. Thanking God for it...just sitting here, reading through it and feeling encouraged! At the top you have a title "Year of Confidence" that mentions watching the news of the world and feeling afraid. I know what you mean. But that news is not all there is. Take heart?

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com