maandag 2 februari 2015

Gouden gloed over huishoudelijk werk

Na twee dagen rust is het hier echt een chaos.  Slingerende sokken, overal boeken, vuile vaat, een bank vol slordige kussens en veel kruimels. Kringen op de tafel en in de badkamer een overvolle wasmand.

Normaal zet ik de automatische piloot aan en ga ik aan de gang. Maar vandaag is het anders. Ik heb er echt zin in!


Dat ik nu zin heb ik mijn huishoudelijke klusjes komt door een geweldige blog. Ik citeer wat mij aan het denken zette: "Misschien wordt God wel het meest verheerlijkt als we trouw zijn in onze bediening van het alledaagse. Je werk is heilig als je het voor de Heere doet."  


 Alles wat je doet, doe dat van harte, als voor de Heere
 en niet voor de mensen.  

En daarom ligt er vandaag een gouden gloed over al het huishoudelijk werk dat ik te doen heb. Ik hef mijn klusje op als een offer: "Heer, ik wil dit voor U doen, met heel mijn hart." O ja, natuurlijk ook voor mijn man en de kinderen. Gewoon zo maar: uit liefde.

Neem mijn leven, laat het Heer,
toegewijd zijn aan uw eer;
Neem mijn handen, dat zij 't merk,
Dragen van Uw liefdewerk.

5 opmerkingen:

  1. Ja, mooi, heel langzaam groei ik daar ook in. Dat ik t minder ga zien als die altijd terugkerende klusjes waar ik 't type helemaal niet voor ben, en méér als God dienen, ook in het kleine, dankbaar zorgen voor mn huisje, wat ik van Hem kreeg.

    Groetjes!
    http://bijbelfeest.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Het is echt een mooie taak vind ik, eentje die veel voldoening geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Nou houd ik niet zo van huishouden, maar het moet gebeuren en ik weet waarvoor ik het doe. Dat geeft mij dan weer energie. Inspirerend blogje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig citaat!
    Van wie is het?
    Ik heb het overgenomen en op mijn bureau liggen.
    Dank je wel voor dit Blogje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit past helemaal bij ons onderwerp vanavond op de Bijbelstudie (uit 'Een vrouw naar Gods hart'). Ik ga het doorgeven aan de andere vrouwen, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com