maandag 23 februari 2015

Ik hou zoveel meer van jou

Vandaag was ik op mijn slechts. Op mijn donkerst. Ik voelde me ellendig. Ik schreef toch al dat ik een grote angsthaas ben? Dat ben ik dan ook echt!


Daarom ben ik terug gevlucht naar het Woord. Ik zocht Mattheus 6 op en las over zondige bezorgdheid en Gods eeuwige trouw.

Kijk naar de lelies in het veld, hoe ze groeien; ze werken niet en spinnen niet; en Ik zeg je dat zelfs Salomo in al zijn heerlijkheid niet gekleed ging als één van deze. Als God nu het gras op het veld, dat er vandaag is en morgen in de over geworpen is zo bekleedt, zal Hij jou niet veel meer kleden, kleingelovige?

Mijn hemelse Vader zegt eigenlijk tegen me: "Ik houd zoveel meer van jou, dan van de bloemen die Ik met zorg laat bloeien. Wees daarom niet bezorgd. Jouw broze leven en jouw lot liggen veilig in Mijn hand."

Het is tijd om in Hem te rusten aan het einde van deze dag. 
Ademhalen bij de God van mijn leven.

6 opmerkingen:

  1. "Vluchten naar het Woord" .... Een mooier cadeau kun je jezelf niet geven! Jezelf herinneren aan de Woorden van je hemelse Vader. Hij de zegt: "Jij bent zo kostbaar in mijn ogen, zo waardevol, en ik houd zo veel van je!" (Jesaja 43:4) Ik wens en bid je Zijn kracht toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke plek aan Zijn voeten luisteren naar Zijn geruststellende woorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd is.die veilige plaats er.voor jou en mij
    Wat een rijkdom!
    Bij de Heer ben ik veilig
    Hij geeft mij nieuwe kracht
    Zo goed is Hij. Psalm 23:3
    bijbel in gewone taal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kan het soms donker zijn en dan toch is er voor de gelovige licht. Ook al zie je het soms niet. Wat is het heerlijk dat het geschreven staat in het Woord en wij dat in vrijheid mogen lezen en op donkere dagen dwars tegen het gevoel in eraan vast mogen houden. Ik wens je veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com