vrijdag 13 februari 2015

Kom tot bloei waar je geplant bent

                             ❀ Bloei waar je geplant bent! 

Een oude waarheid met een wijze les. God plaatst me in mijn omstandigheden om een bepaalde reden. Ook al heeft Hij me geplant op een plek die ik niet prettig vind, Hij verlangt er wel naar dat ik tot bloei kom.

Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: Ik zal je een hoopvolle toekomst geven.


Bloom where you are planted... until God moves you!

Vertrouw ik Hem? Ja! Ja, ik wil Hem zo graag vertrouwen en ik doe het ook! Maar hoe moet ik overleven op een (naar mijn mening) weinig vruchtbare plek? Paulus geeft drie goede adviezen in Romeinen 12:12

❀ Wees verheugd door de hoop die je hebt
❀ Wees standvastig wanneer je tegenspoed ondervindt
❀ Bid onophoudelijk

Lieve God,
Help me te focussen op U, in plaats van op mijn beproeving.
Help me om dankbaar te zijn, in plaats van toe te geven aan mijn angst.
Help me om vreugde te kiezen, in plaats van boosheid.
Help me om te vertrouwen in Uw kracht, in plaats van mijn eigen plan.
Help mij om Uw Naam te verhogen in plaats van die van mij. 
Om Jezus wil. Amen

(Gebed: Whitney Daugherty)

5 opmerkingen:

  1. Eens. Niet dat je vastgeroest hoeft te zitten. Maar het zou elke dag ons gebed moeten zijn; "Waar wilt U me vandaag hebben? Wat mag ik doen?" In plaats van 'Ik wil... en ik moet'...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en bemoedigend. Goed om daar weer even bewust van te worden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gebed gekopieerd en opgeslagen! Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor de drie tips uit Romeinen 12:12. Ze staan zo lang in de Bijbel maar voor mij lijken ze net nieuw vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie tekst waar ik me zeker door aangesproken voel, geplant op een weinig vruchtbare plek en heb daar ook moeite mee maar je 3 punten daar moeten we ons aan vasthouden!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com