maandag 9 maart 2015

Gebed voor een vermoeide ziel


Lieve hemelse Vader,
ik ben zo moe.
Alles is me tot een last,
loodzwaar op mijn ziel.
Waar kan ik rust vinden?
Alles en iedereen
lijkt me in de steek te laten.
Ik geef de moed op.
Leer mij Heer,
 om niet naar rust te zoeken
bij mensen of omstandigheden.
Laat me ontdekken dat ik geen recht heb
om anderen de bron van mijn vrede
 te laten zijn.
Er is maar één plek
waar ik echte rust kan vinden:
aan de frisse waterstromen
en in de groene weiden
van Uw genade.
In het prijzen van U,
in het dagelijks Brood
en Uw aanwezigheid
die de kern van
mijn bestaan is.
Ware rust, liefdevolle Heer
 vind ik alleen in U,
om mijn vermoeide ziel te herstellen
 en weer sterk te maken,
Ik hoeft alleen op U te vertrouwen.
In Jezus naam, 
Amen

Dit gebed vond ik op Prayer for Anxiety.  Ik vertaalde het een beetje. 
Het is gedeeltelijk geïnspireerd door psalm 23

16 opmerkingen:

  1. wat mooi zeg, kan alleen maar zeggen Amen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amen...lieve vriendin, we gaan allemaal door verschillende dingen mee in het leven, sommige hebben we al meegemaakt wat ons sterker maakt, anderen zullen komen, het leven blijft een eeuwige strijd, gelukkig is God de enige die ons nooit in de steek zal laten...veel liefs en we bidden voor elkaar ja? groetjes soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar kan ik alleen maar - Amen - op zeggen.
    -Amen-

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi, wat wáár!
    Dank je wel!
    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel! Hartelijke groet, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Ik laat dit gebed ook aan een ander lezen die het juist nu zo nodig heeft. Dankjewel voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De link van dit blogje zojuist doorgegeven. Voor mijzelf ook iets om te bewaren. Mag ik het kopieeren en een keer op mijn blog zetten met bronvermelding?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel voor dit gebed. Ik heb hem ook op Pinterest 'verzameld'.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com