vrijdag 20 maart 2015

Heb ik soms doornen gezaaid?

Ik las vandaag een losse kreet: De oogst laat zien wat je gezaaid hebt. Daar schrok ik van. Het leek een soort bedreiging. 

Ik oogst pijn.
En moeheid.
Heb ik soms doornen gezaaid? 


Ik ging op zoek in de Bijbel en kwam uit bij Galaten 6:7-8. Daar gaat het ook over zaaien. Er staat: "Wordt niet misleid: God laat niet met zich spotten. Want wat een mens zaait, zal hij ook oogsten." Als je interesse hebt, lees dit hoofdstuk dan eens voor jezelf. Het zaaien waar Paulus over schrijft heeft te maken met je levensstijl. Waar kies je voor (vers 20).  Ga je toch de weg op van losbandigheid, onreinheid, spiritisme? Geef je je over aan jaloersheid? Drink je teveel alcohol? 

Kritisch kijk ik naar mezelf. Ben ik bezig met dingen, die God verboden heeft? Of zoek ik de dingen die boven zijn, waar Christus is?

Wat ik ervaar aan pijn, verlies en tegenslag hoeft echt geen bewijs te zijn dat God me verlaten heeft. Zolang ik op weg ben door deze gebroken wereld, heb ik te maken met gebroken dingen. Maar ik ben niet alleen op weg. Er zijn andere gelovigen. En Hij is erbij. In alle gebrokenheid belooft Hij me: En zie, ik maak alle dingen nieuw.

Zelfs als ik Hem niet hoor,
vertrouw ik er op dat
 Hij mij hoort!

10 opmerkingen:

  1. amen! prachtig blogje..altijd warm en gezellig om hier te lezen..Nog een fijne weekend...liefs soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En God gebruikt onze doorn in ons vlees om ons dicht bij Hem te houden, om Zijn kracht door onze zwakte te laten zien. Zeker moeten we altijd eerst onderzoeken of wij iets moeten opruimen in ons leven, moeten vergeven, enz. Maar als dit niet speelt, zijn pijn en moeite ook vaak een deel van Zijn vormingsproces voor ons. Zelf Jezus moest gehoorzaamheid aan de Vader leren. Het is Gods liefde aan ons dat Hij ons steeds meer wil laten gelijk op Zijn zoon Jezus. Veel zegen en moed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wie met tranen zaaien zullen met gejuich maaien!!!!!! laat je niet gek maken door de tegenstander! Hij doet het verkeerd, met hem zal het slecht aflopen. Jij bent geborgen in God!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel goed om af en toe eens kritisch naar jezelf te kijken. De aansporing om dat te doen hoeft niet eens altijd van de verkeerde kant te komen. God vraagt dat soms gewoon van ons. Omdat Hij weet dat wij een beetje dwaalziek zijn af en toe. En kijk nu eens wat het uitwerkt: je gaat terug naar de Bijbel. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat 'n mooie spreuk ook!!

    Nee, God heeft je niet verlaten.
    Ik hoorde van de week een mooi lied "Hij is erbij" (ook als Hij het lijden toelaat)
    Sterkte joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ga vooral door met deze blogs. Erg fijn om te lezen. Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. je ga me net het zetje dat ik nodig had.

      Verwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com