zaterdag 7 maart 2015

Maar bij God kom ik tot rust

Kom hierheen! Ik zie je wel zwoegen om alles voor elkaar te krijgen. Je draagt een veel te zware last in. Hierheen! Naar Mij toe!

Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, 
en Ik zal je rust geven.


Vanmiddag nam ik daar de tijd voor. Alles waar ik me zo moe en ontevreden over voelde, heb ik in Zijn handen neergelegd. Er is niets zichtbaar veranderd in mijn omstandigheden. Maar ik voel me getroost, gehoord, vergeven en bemoedigd.

Vermoeid en belast
Ik weet zeker dat iedereen lasten op weet te noemen. Je bent niet de enige, we hebben allemaal onze eigen dingen:

  • medische problemen
  • verstoorde relaties
  • uitputting door te weinig slaap
  • schulden
  • rouw
  • ontslag op het werk
  • te hoge werkdruk
  • geen leuke collega's
  • geheimen
  • zonden
  • faalangst 
  • gevoel van mislukt te zijn

Blijf niet rondlopen met jouw lasten. Ga er bewust mee tot Jezus. Hij kan je uittillen boven alles wat je zo naar beneden drukt. Wat voor jou onmogelijk is, is voor God niet te wonderlijk!

Maar bij God kom ik tot rust.
Toch is het waar: God brengt geluk
Hij is een rost en een kasteel
gelegen op een hoge berg
Ik vlucht naar Hem.

7 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder hè, er is (nog)niets veranderd in je omstandigheden.Maar God verandert hoe je de omstandigheden ziet. Zijn last, die Hij voor jou draagt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou dit ook graag willen doen. Hoe doe je dat dan? Ik geloof en ga naar de kerk, etc. Maar ik vind het altijd moeilijk hoe ik dit moet doen? Ik weet niet hoe.
    Het is precies hoe ik me nu voel. Ik zit met spit en vermoeidheid thuis, er komen binnen 2 weken ontslagrondes aan op het werk, nog een dochter met ADHD, ik weet het af en toe niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn al vier dingen, die je helemaal uit kunnen putten. Van geen wonder dat je het niet meer weet. Je mag alles tegen God vertellen wat je naar beneden trekt. Al kun je het alleen maar huilend - wat maakt het uit. Spreek alles één voor één uit en vertel Hem dat je het niet meer weet en of Hij je weer lucht en rust wil geven. Vecht het niet alleen uit. xxx (ik wil graag voor je bidden)

      Verwijderen
    2. Dankjewel voor je reactie. Ik ga dat toch eens proberen. Ik weet dat ik ook daar tijd voor moet nemen. Om eens even te gaan zitten voor stille tijd o.i.d. Maar het sluipt er zo vaak bij in. Nogmaals dankjewel, en natuurlijk mag je voor me bidden. XXX

      Verwijderen
  3. Heel mooi en dat we dat nooit mogen vergeten. Hij is er altijd! Amen!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com