maandag 16 maart 2015

Mijn kind, je hebt niet eens geklopt

Ik stond vroeg op in de ochtend
en rende zo de dag in;
Want ik had zo veel te doen,
dat ik geen tijd nam om te bidden.

Problemen tuimelden over mij heen,
 steeds zwaarder werd mijn taak;
Waarom helpt God mij niet? vroeg ik me af.
Hij antwoordde: 'Je hebt niets gevraagd!'



Ik wilde zo graag vreugde en schoonheid zien,
maar mijn dag werd grijs en somber
Ik vroeg me af: Waarom geeft God me geen vreugde?
Hij zei: 'Je hebt het niet bij Mij gezocht,'

Ik probeerde in Gods tegenwoordigheid te komen;
Ik gebruikte al mijn sleutels op het slot.
Tot God me zacht en liefdevol berispte:
'Mijn kind je hebt niet eens geklopt'

 ღ

Toen ik wakker werd vanochtend vroeg,
heb ik eerst een stapje terug gedaan.
Ik had zo veel te doen;
dat ik de tijd nam om te bidden.


 Grace L Naessens.

13 opmerkingen:

  1. Mooi! Op Wordpress kan je rebloggen, hier kan dat niet, maar ik zal toch delen en een link plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en het is in mijn leven in ieder geval vaak waar. Dom he?
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi geschreven, het is waar; we hebben het overal zo druk mee, maar het is belangrijk om even stil te staan voor een gebed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi en waar inderdaad. Het is zo goed om tijd te nemen voor gebed, ook al heb je het nog zo druk. Dat ga ik straks ook eerst doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor iedereen zo herkenbaar. Voor mij ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, raak en zo waar! De dag mét God starten levert zóveel meer op :-)!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com