dinsdag 3 maart 2015

Tien tips om opnieuw tijd met God door te brengen

Hoe krijg ik God weer boven aan mijn to-do lijstje? Is het mogelijk om in hectische periodes toch één op één contact met de Heer te hebben?


Voor mezelf heb ik vastgesteld dat het gaat om het nemen van een besluit. Ik wil het, ook al ben ik nog zo druk. Ik wil iedere dag even een stukje lezen in mijn Bijbel. Ik wil weer echt bidden.

Hier wat algemene tips:

  • Vraag God om hulp bij het plannen van tijd met Hem. Laat Hem weten dat je er naar verlangt om dicht bij Hem te leven.
  • Kies een tijd uit die het beste bij jouw biologische klok en leven past. 
  • Zorg voor pen en papier en schrijf je dagplanning op. Vertel Hem waar je tegen op ziet. Laat Hem je dag plannen. Misschien vallen er dan taken af, die je op een andere dag zet.
  • Ben je zo moe dat je niet meer vooruit te branden bent? Maak gebruik van de voorleesbijbel. Vanmorgen luisterde ik naar psalm 23 en het deed me goed. Luister ook eens een Bijbelgedeelte terwijl je de was vouwt, eten kookt of andere klusjes doet. 
  • Heb je kinderen? Lees gerust eens een stukje hardop voor uit je Bijbel terwijl zij om je heen zijn. Je geeft een goed voorbeeld.
  • Kleine kinderen? Plan je één op één tijd met God, in de tijd dat zij een dutje doen. 
  • Koop een schrift en noteer je bid - en dankpunten gedurende de dag. Noteer ook gebedsverhoringen.
  • Maak gebruik van korte gebeden, de hele dag door. 
  • Koop of leen een christelijk boek en lees er een paar keer in de week in. Maak aantekeningen en leer nieuwe dingen. Gebruik wat je leest in je gebed. 
  • Schrijf Bijbelverzen op een memoblaadje en hang die verspreid door je huis op. 

Tip van Evie: Online Bijbelstudie op Facebook volgen. 

7 opmerkingen:

  1. Dank je. Ben er sinds kort achter dat nu, s'avonds na het eten mijn tijd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie tips. Misschien de mogelijkheid tot een dagelijkse online Bijbelstudie op Facebook toevoegen?
    Want mensen hebben gek genoeg wél tijd voor Facebook, maar niet voor God;-)
    Dus verenig ik die twee -

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven.
    Dank voor je reactie op mijn blog.
    Groetjes,
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je weblog gepromoot op mijn facebook: Theda Gort ten Barge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi Blog, God is nummer 1, hoe moeilijk soms ook in te plannen. Ben blij met mijn studie van 1 hoofdstuk per dag uit de Bijbel, vind het heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com