zaterdag 11 april 2015

Geef me een andere focus, Heer

Waarom verdoe ik mijn tijd met zelfmedelijden? Waarom staar ik me blind op mijn fouten en tekortkomingen? Ik breng ze vandaag bij God en bid:

Geef me alstublieft een andere focus, Heer. 


Dat kost tijd en inzicht: zo'n andere focus. 

Elke goede gave en elk volmaakt geschenk is van boven en daalt neer van de Vader der lichten, bij Wie er geen verandering is, of schaduw van omkeer. Jacobus 1:17

Ik focus me op goede gaven. Op onverwachte geschenken. Grote en kleine zegeningen fleuren het leven op. Ik wil leven in het licht van Zijn onveranderlijke liefde. Ik focus me vooral op Hem.

I'm trusting, only trusting
In Jesus day by day:
I feel His presence nearer,
While pressing on my way:
My soul is full of glory,
And this my song shall be:
I love my blessed Saviour
Because He first loved me.

8 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig gedicht.
    Goede zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is het eerste couplet van een Engels gezang.

      Verwijderen
  2. Dank je. Dit heb ik ook nodig.

    Er is ook zo'n mooi lied, dat gaat zo:

    Turn tour eyes upon Jesus,
    Look full in His wonderfull face
    And the things on earth will grow strangly dim
    In the light of his glory and grace

    Het wordt prachtig gezongen door Selah...meerstemmig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het alleen van Amy Grant. Ook zo mooi!

      Verwijderen
  3. Zelfmedelijden en je blind staren op je fouten heeft ook te maken met het feit dat het zo moeilijk is om jezelf te vergeven. god liefhebben boven alles en de naaste als jezelf. Maar dan ook jezelf liefhebben en de fouten van jezelf vergeven. Zoals God in Jezus Christus ons vergeeft, mogen/moeten we ook onszelf vergeven. Dat schept ruimte en geeft levenskracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoe je een positieve wending zoekt en je richt op Zijn licht.
    Dat Hij je mag beschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com