woensdag 1 april 2015

Het beste wat je kunt doen

Bezorgdheid en angst kunnen je onverwachts overrompelen. Mij overkomt het regelmatig. Vooral als ik moe ben. Maar ik bid dan tot God. Soms is dat echt het beste wat je kunt doen: bidden en hopen. Ook als is dat moeilijk. Ik geloof vast dat Hij alles onder controle heeft.

When your head starts to worry
and your mind can't rest,
say a little prayer,
and let God do the rest. 


 Soms is dat echt het beste wat je kunt doen: bidden en hopen!

Als een zorg te klein is om haar tot een gebed te maken,
is ze ook te klein om tot een last te zijn!  Corrie ten Boom

Wat ben je bedroefd, mijn ziel,
 en onrustig in mij.
 Vestig je hoop op God,
 eens zal ik Hem weer loven, 
mijn God die mij ziet en redt. 

7 opmerkingen:

  1. Ja soms slaat bij mij ook de "hoe moet dat nu als...." toe en inderdaad het beste is om het te delen met God en vragen om die bezorgdheid weer van je af te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verwoord.......
    En inderdaad soms is dat wat je voelt tegenstrijdig met datgene wat je weet. Wat heerlijk om dan vast te kunnen houden aan datgene wat staat geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi dat Engelse rijmpje. Wat heerlijk toch dat we altijd met onze bezorgdheid en angst naar Hem toe mogen en kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi. Ook de uitspraak van Corrie ten Boom is prachtig!

    Fijne Paasdagen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com