donderdag 9 april 2015

Onder uw vleugels schuil ik, huil ik

Dit gaat absoluut niet goed. Ik heb de neiging om Gods handen weg te duwen van waar Hij mee bezig is. Ik kan het veel beter! Als ik God was zou ik ervoor zorgen dat de zon altijd scheen, dat er niemand hoefde te sterven. Ik zou er voor zorgen dat niemand een vrije wil had en dat iedereen deed wat Ik zei: alleen het goede.

God, ik heb vandaag zo'n pijn omdat dingen stuk gaan. Omdat mensen kiezen voor het kwade. Mensen waar ik van houd.

Ik geef het op om alles te willen begrijpen.
Ik weet dat U God bent.
En U bent met mij.
Dat is genoeg.

Ik wil Uw handen niet wegduwen, lieve HEER. U bent verbazingwekkend en ik weet dat ik vanuit mijn perspectief maar een klein stukje zie van het grote geheel van Uw plan met alles. Maar God, ik heb vandaag zo'n pijn!

En daarom
vlucht ik naar U toe:
 hier ben ik, 
ziet U me wel?
onder Uw vleugels
schuil ik
huil ik
Moe van alles
kom ik thuis.
  

10 opmerkingen:

  1. Onder Uw vleugels, de beste plek om te schuilen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zeker de beste plek! Al is het (vind ik het) soms moeilijk bewust de stap te zetten om te schuilen én het los te laten. En merk ik achteraf dat alles zo veel meer energie kost, door negatieve emoties toe te laten. Ik zal voor je bidden!
    Lieve groet, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O ja, heel herkenbaar -> het beter te weten als God. Waarom doet Hij altijd "zo moeilijk". Als ik God was zou ik het wel weten......
    GELUKKIG ben ik God niet!
    Sterkte.
    Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je je pijn bij de Here brengt in mooie gedichten.
    Graag bied ik je een paar troostvleugels

    Troostvleugels

    Als alles lijkt verwoest,
    je, vleugellam, niet weet
    waar je het zoeken moet
    buigt zich een Trooster
    over wie Zijn vleugels zoekt.

    Coby Poelman - Duisterwinkel

    Uit de MH 17 troostbundel "Troostvleugels" (2015)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. GOD U zult mij helpen
    HEER U geeft mij Kracht.
    Laat mij nu niet in de steek!
    straf mijn tegenstanders en vernietig ze.

    Dan zal ik U een offer brengen.
    Dan zal ik U danken Heer,
    want U bent goed.
    U zult mij bevrijden uit alle gevaar,
    U zult mijn vijanden verslaan.
    Ps 54: 6-9

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat verdrietig en naar.
    Ik denk aan de woorden uit Psalm 10:14

    Ú ziet het wél, want U aanschouwt de moeite en het verdriet, opdat men het in Uw hand geeft;

    Ik hoop dat deze woorden je een beetje mogen bemoedigen. Heel veel sterkte hoor en Zijn troost en nabijheid !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je verwoordt het altijd zo mooi en goed ondanks de nare dingen die er nu zijn.
    Sterkte hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je dat we zelfs in je pijn mogen meelezen. Ik vraag me altijd af hoe andere mensen zo op God kunnen vertrouwen in moeite. Ondanks je vertwijfeling en ellende is dit een getuigenid. Dank je wel daarvoor en ik wens je Gods hand om je heen. Elk moment van de dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank jullie wel voor alle lieve reacties en de mooie gedichten. God is dichterbij dan wij denken. Zelfs in lieve reacties is Hij.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zó zijn we écht zussen van elkaar. samen onderweg, al worstelend, al vragend, al struikelend..elkaar toch ook daarin bemoedigend. Ik ken je niet, niet van naam, niet van gezicht. maar ik ken je wel. jij bent mijn zus, wij zijn samen op weg naar onze Vader. daar sluiten we elkaar in de armen en zeggen huilend van intense vreugde: ik bad voor jou op de aarde! En jij bad voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com