maandag 13 april 2015

Slechte momenten maken geen slechte mama's (reminder 1)

Ik volg een leesplan en dat heet: No More Unglued Mama Mornings  Het heeft als doel om de start van de dag beter te maken voor imperfecte vrouwen met kinderen.

Lysa TerKeurst heeft dit leesplan geschreven.


Een slecht moment maakt me niet tot een slechte mama 

Citaat:
Heb je jezelf ooit betrapt op het labelen van jezelf in het licht van een paar slechte momenten met je kinderen? Bijvoorbeeld: Ik ben niet geduldig. Of: Ik ben de meest ongeorganiseerde moeder op de planeet. Hier is de realiteit. Omdat ik een ongeduldig moment heb, betekent dat niet gelijk dat ik een ongeduldig moeder ben. We moeten het labelen van onszelf stoppen door het afstemmen van elk negatief moment met een positieve werkelijkheid. Misschien had ik een ongeduldige moment toen ik mijn zoon hielp met zijn huiswerk maar vanmorgen toonde ik geduld in de manier waarop mijn dochter hielp om iets te vinden dat ze kwijt was. Vrij vertaald naar LysaTerKeurst


Ik vind het zo'n mooie gedachte. Jij ook?

2 opmerkingen:

  1. O wat een eye-opener! Ik ben ook wel eens ongeduldig naar mijn kinderen toe. Voel me dan echt een slechte moeder. Voortaan ga ik proberen om de situatie op zichzelf te zien en niet gelijk als mijn kwaliteiten als moeder. Dank voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Dat leesplan ben ik nog niet tegengekomen, ga het eens opsnorren!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com