donderdag 30 april 2015

Uitzien naar onze toekomst

Ik las vandaag een quote van C.S. Lewis. Hij kwam ooit tot de overtuiging dat God echt bestaat tijdens een nachtelijk gesprek met J.R.R Tolkien. Twee jaar later werd hij christen. Zijn quote zet me aan het denken.

Als we echt denken dat ons thuis ergens anders is en
ons leven een zwerftocht is om ons huis te vinden,
waarom zouden we dan niet uitzien naar onze toekomst?


Denk eraan
Geloof jij in Jezus Christus als jouw Redder? Denk dan eens wat vaker aan je eeuwige toekomst. Denk eraan als je neuzen poetst, naar de eerste vlinders kijkt, boodschappen doet, down bent van het nieuws, in de file staat, ziek op bed ligt, onenigheid hebt gehad met je pubers, de was vouwt, een fijn moment koestert of ergens buitenshuis aan het werk bent.

Denk dan: 

Het allerbeste komt nog. 

Bijbeltekst
In het huis van mijn Vader zijn vele woningen (als het niet zo was dan zou ik het u gezegd hebben), Ik ga heen om u plaats te bereiden. En als ik ben heengegaan en u plaats heb bereid, kom Ik weer en zal u tot Mij nemen, opdat ook u zult zijn waar Ik ben. Johannes 14: 2

7 opmerkingen:

  1. Ja, een heerlijk vooruitzicht. Paulus schrijft daar ook over, vrij vertaald naar Philippenzen 1:23
    Het gaat niet om de plek waar we heengaan maar naar Wie we gaan. Hoe het daar is, bemerken we dan wel.
    Een grote troost voor ons met de ziekte van mijn man, maar dat neemt niet weg dat we ook elke dag genieten van het mogen leven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je openheid. Veel sterkte met de ziekte van je man.

      Verwijderen
  2. Nu ik ziek ben denk ik vaak aan daar omdat het hier soms best zwaar is... Ik heb er zin in! Het wordt geweldig! Ik zie ernaar uit! Maar toch, omdat het onbekend en spannend is, omdat ik iedereen van wie ik hou ook daar wil, omdat ik nog zoveel (voor Hem) wil doen, ben ik hier ook nog wel heel tevree;)...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er is zo'n mooi liedje van Elly & Rikkert:
    "U hebt het beste voor het laatst bewaard,
    U maakte wijn van water!
    Wat een festijn wordt dat later als we bij u zijn:
    U hebt het beste voor het laatst bewaard!

    Ik zing het graag. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie tekst (al je teksten trouwens) en voor degene die het zo nodig hebben heel erg opbouwend en dat je mag opzien naar Hem. En mag vertrouwen en mag weten dat Hij altijd bij je is.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com