dinsdag 5 mei 2015

De weektekst van mijn kalender

Deze week staat er een heel boeiende en mooie weektekst op mijn kalender. Toen ik hem las, dacht ik: daar wil ik meer over weten. Waarom zei Jeremia dit? Wanneer en in welk verband? En ik kwam erachter dat dit Bijbelvers bij een ontmoedigende situatie hoort. Wist jij dat?

Over deze tekst wil ik nog een keertje schrijven.


Ik immers, Ik ken de gedachten die Ik over u koester,
spreekt de HEERE.
Het zijn gedachten van vrede en niet van kwaad,
namelijk om u een toekomst en hoop te geven.
Jeremia 29:11

God belooft iets aan ontmoedigde mensen in troosteloze situaties.
Hij koestert geen kwaadaardige gedachten. 
Hij heeft een speciale boodschap voor jou.

5 opmerkingen:

  1. amen! God ziet ons heel anders dan de mens, hij kijkt naar ons door zijn zoon jesus, krachtig stukje! ik ga weer me blogje opzetten, alléén voor de Heer, ben druk maar straks heb ik vakantie...en kan ik zoveel meer doen...groetjes soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja mooi! Die tekst word er vaak zomaar even bijgehaald... maar eigenlijk is het in z'n context het allermooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yes! Zo waar! Dat is even op adem komen...In rust!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com