maandag 18 mei 2015

Ik geloof in een nieuwe morgen

Op mijn koelkast hangt sinds een paar weken een mooie spreuk.  Witte sierletters op zwart A-viertje. Er staat op:

To plant a
GARDEN
is to
believe in
tomorrow


Daar dacht ik aan toen ik in mijn tuin bezig was. Ik verpotte tomatenplantjes en gaf de peentjes meer ruimte om te groeien. Ik drukte de aarde zachtjes aan en verwijderde dorre blaadjes. Eén plantje zette ik apart omdat het luis had.  

Mine is the sunglight
Mine is the morning
Born of the one light
Eden so play
Praise every morning
God's recreation
of the new day


In de tuin van mijn gezin zaai ik zaadjes van liefde en aandacht. Ik deel het Woord van mijn God. Soms moet ik wel eens iets snoeien. Bij mezelf of een ander. En soms neem ik één van mijn kinderen apart omdat er extra zorg nodig is. 

Ja, ik geloof! Ik geloof in een nieuw morgen. Ik geloof in een God, Die zegt: Zie, Ik maak alle dingen nieuw.


8 opmerkingen:

  1. Mooi als je zo bezig kan zijn en die link ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en er zal ALTIJD een nieuwe morgen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie vergelijking, dankjewel voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja mooi,.amen.
    Goed om.bewust te.zijn dat wij zaaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. This is so powerful!

    "In the garden of my family I sow seeds of love and attention . I share the Word of my God. Sometimes I ever cut anything. To myself or another. And sometimes I take one of my children separately because additional care is needed.

    Yes, I believe! I believe in a new tomorrow. I believe in a God who says, Behold, I make all things new."

    And beauitful!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com