zondag 28 juni 2015

De hemelse Tuinman vergeet Zijn tuin niet!

Mijn tuin was zo droog! Ik hebben twee keer moeten sproeien vorige week want de blaadjes van de hortensia's hingen helemaal slap. Ook de andere planten konden wel wat water gebruiken!

De grote stukken besproei ik met de tuinslang. Maar voor de potten gebruik ik mijn gieter.


Van binnen voel ik soms net zo droog als mijn tuin. Dan snak ik naar God in al mijn dorheid. Ik weet dat Hij me opnieuw zal vervullen met Zichzelf. Hij is mijn hemelse Tuinman en zal Zijn tuin niet vergeten.

Ik zal water gieten op de dorstige
en stromen op het droge.
Ik zal Mijn Geest op Uw nageslacht gieten
en mijn zegen op Uw nakomelingen.


Ben je verdord en doods van binnen?  God zegt tegen je: Het dorre land zal tot een waterpoel worden, het dorstige land tot waterbronnen. Verlies de moed niet. Weest stil en rust vertrouwend aan Zijn voeten zoals Maria deed. Hij zal zeker komen!

3 opmerkingen:

  1. Wat mooi ! Het doet me denken aan dit lied:

    Waterstromen wil Ik gieten
    spreekt de Heer, op 't dorre land
    Koele bronnen zullen vlieten
    door 't verschroeide Oosterzand
    Waar nu pelgrims smachtend gaan
    zal een hof des Heeren staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi. Ons leven hier lijkt op een woestijnreis. Maar Christus is er ook en Hij zal zeker komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com