maandag 15 juni 2015

Hij helpt ons!

Als je een ouder bent die worstelt met een zwakke psyche of een chronische ziekte, zijn er van die dagen dat alles tegen valt. Dagen dat je het op wilt geven.

Maar er zijn ook dagen dat je zegt:

Ik ben wel ellendig en arm,
maar de Heere denkt aan mij.


Hij helpt ons
God weet van onze worsteling met zwakheid en pijn. Wij leren deze les: dat we Hem nodig hebben. Dat we deze dingen nooit voor elkaar kunnen krijgen zonder Hem. In onze kwetsbaarheid ervaren we Zijn kracht. Als we onszelf soms niet meer in de hand hebben, staat onze ziel het meest open voor Zijn genade. Als we voelen dat het moeilijk is om de ene voet voor de andere te zetten, helpt Hij ons om het niet op te geven. 

Laten we ons focussen op de dag van vandaag. Op kleine, realistische doelen. Klein genoeg om te kunnen slagen. Laten we God vragen om ons te helpen. En laten we rusten bij Hem.

8 opmerkingen:

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com