dinsdag 2 juni 2015

Wandel met de Koning

Er is zoveel afleiding. Zoveel verleiding ook. Ik zou me iedere minuut van de dag bezig kunnen houden met mijn computer of telefoon.

Maar als ik daar voor kies hoor ik de stem van God dan nog wel? Of loop ik Zijn aanwezigheid mis?


Al die afleiding is helemaal niet heilzaam. Het is niet goed voor mijn geest en het maakt me absoluut ongelukkig. Wat zegt God ervan? Hij zegt tegen mij in de Bijbel:


Wandel voor Mijn aangezicht en wees oprecht. 


En daarom ...
Grijp ik Zijn hand.
Begin ik opnieuw. Zoek ik Zijn aangezicht.
Wandel ik met mijn Koning.
Wat heerlijk om geen haast meer te hebben.
Op adem te komen bij God.

6 opmerkingen:

  1. Klopt, je wordt er onrustig van, van al die afleiding. Neem de tijd weer voor God, dan krijg je rust in jezelf.
    Mooi geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, goed om te noemen. Je kunt hele goede dingen doen dankzij internet maar het is belangrijk ook van ophouden te weten. Ik ervaar dat zelf ook. Uit zelfbescherming ben ik geen lid van facebook. Dat helpt denk ik wel een klein beetje en we eten weer aan tafel en niet meer voor de tv. Ook een bewuste vernieuwde keuze want nu lezen we ook weer uit de Bijbel na het eten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heeft gewoon twee kanten. Maat houden is best moeilijk vind ik zelf.

      Verwijderen
  3. Bedankt dat je dit schrijft... Heb ik weer even nodig. (zeg ik met een mobiel in mijn hand... - zo nodig dus!)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com