vrijdag 10 juli 2015

Al ging iedereen op vakantie ...

Ik zag de buren wegrijden. Ze gaan twee weken op vakantie naar Friesland. Ik zag de andere buren wegrijden. Zijn gaan ook een paar weken op vakantie! Evenals nog wat andere mensen uit de straat. Dat gaf me een raar gevoel van binnen.


Gelukkig las ik een heel mooie Bijbeltekst vanavond en daarmee zette God alles weer in het juiste perspectief:

Wees tevreden met wat je hebt, want Hij heeft gezegd: Ik zal je beslist niet loslaten en Ik zal je beslist niet verlaten. Hebreeën 13:5

Al ging iedereen op vakantie ... God zal mij beslist niet loslaten en me niet verlaten.
Wat voel ik me nu getroost!

16 opmerkingen:

  1. Zo is dat. En wat een rijkdom is dat.
    Liefs Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja mooi gezegd en mooie tekst !! en zo is dat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi om het vanuit dat perspectief te zien, dank voor je blogje ;-) (ook wij hier gaan voor t zoveelste jaar niet op vakantie, maar ik vind het niet erg, want God geeft ons absoluut andere zegeningen!!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ben ik nieuwsgierig naar. Mooie opmerking. Dank.

      Verwijderen
  4. Soms moet je er even aan herinnerd worden: wees tevreden.....
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat kreeg bij mij ook de nadruk: wees tevreden!

      Verwijderen
  5. Mooi! Ik moest eraan denken toen ik wat terneergeslagen was, omdat het met mijn huid wat minder gaat. Ik heb dan de neiging naar anderen te kijken en denk voortdurend: Wat ziet die er goed uit...
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook vervelend als je merkt dat je eigen huid er minder goed uit ziet en anderen zo stralend mooi vel hebben. Mag je best even pijn voelen. Maar er is meer hè. Die mindere periodes maken je niet minder waardevol voor God en de mensen om je heen :)

      Verwijderen
  6. Mooi geschreven, een heerlijk gevoel dat Hij overal bij je is.
    Wij gaan al jaren niet meer met vakantie. We vinden het heerlijk thuis vakantie te houden. Wel gaan we dagjes weg maar we zijn eigenlijk het liefst lekker thuis. Alles bij de hand en geen files. In de vakantietijd gaan we wel eens naar een andere kerk en dat is ook wel verfrissend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook een leuk idee: naar een andere kerk gaan.

      Verwijderen
  7. Ja tevreden zijn is een deugd en lang niet altijd gemakkelijk en wij mochten wel al op vakantie gaan en zijn heel dankbaar dat ons dat dit jaar nog gegeven is. Er komt, naar de mens gesproken, een tijd dat mijn man dat niet meer kan.Nu genieten we van ons huis en tuin en weet je wat wij zo heerlijk vinden als we thuis zijn tijdens de zomerperiode? Dat het zo rustig is in onze omgeving, niet eens dat we in een erge lawaai-omgeving wonen maar tijdens de bouwvak lijkt het iedere dag zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, zo lekker als het rustig is in je omgeving! Iedere dag rustdag: heerlijk!

      Verwijderen
  8. Mooi geschreven, op vakantie zijn we al geweest, Maar bij ander dingen kom ik gelukkig ook op dat punt.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com