maandag 28 september 2015

Blijf roepen!

Op mijn kleine memobord aan muur hangt een kaartje met een Bijbeltekst uit de Psalmen. Deze middag valt mijn oog erop en daar ben ik dankbaar voor want ik heb het nodig.

Roep Mij aan in de dag van benauwdheid; Ik zal je eruit helpen en je zult Mij eren. (psalm 50:15)


Hij verlangt
Nog voordat we bidden is God zich bewust van onze problemen. Maar Hij verlangt er naar dat wij tot Hem komen en onze stem laten horen (zoals een goede vader het fijn vindt als zijn kind bij hem komt om hulp).  Onze hemelse Vader is bereid om te luisteren en niet alleen dat. Hij zal ons helpen in onze moeilijke tijden.

Hoe dan?
Op welke manier precies?
Wanneer?
Doet Hij het zoals ik het wil?

Dat is Gods deel. Dat is aan Hem.
Onze opdracht is: blijven vertrouwen en blijven roepen.


Lieve Heer,
geef me
de kracht om
staande te blijven
in de moeilijkheden die
ik mee maak.
Alstublieft, maak een weg
 U bent de Enige
 die dat kan.


5 opmerkingen:

  1. Amen!

    It is no small thing when those verses seem to come out of nowhere JUST WHEN WE NEED THEM! ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een belofte! Goed om dit maar weer eens te lezen...
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, blijven lezen in onze Bijbel. Dan komen we steeds weer verrassingen tegen.

      Verwijderen
  3. Mooi! De Psalmen hebben al zo lang troost en bemoediging geboden, ze blijven actueel.
    Hartelijk dank voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com