maandag 21 september 2015

Ga zitten en Haal Adem

Op maandag doe ik altijd het huishouden. En vanmorgen begon ik met frisse tegenzin. Bonzende hoofdpijn en geen overzicht. Wat een rommel overal. Toen ik eenmaal bezig was knapte ik op.

Doordraven
Maar ik draafde door. Ik zag opeens zoveel viezigheid in mijn eigen huis dat ik bijna niet kon stoppen om pauze te houden. Daarom zette ik muziek op om kalm te worden. Dat hielp en ik vond de rust om eventjes te gaan zitten.


Haal adem bij God! 
Haal adem als je hoofd overloopt. Haal adem als je het niet allemaal meer kunt bijbenen. Als dingen je overrompelen en down maken. Haal adem bij God. Ga eens even zitten, net als Maria aan Jezus voeten en luister naar wat Hij je te zeggen heeft.

En daarna weer verder onder Zijn Zegen:


De HEER zegene je 
en behoede je 
De HEER doe Zijn aangezicht over je lichten
 en zij je genadig. 
De HEER verheffe Zijn aangezicht over je 
en geve je vrede.

12 opmerkingen:

  1. Wat een verademing als je weer rustig verder kunt gaan. Mooi! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Ja, hier wordt je helemaal rustig van, zo mooi!
    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Dat vergeet ik altijd als ik druk en chaotisch bezig ben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet het ook steeds tegen mezelf zeggen. Daarom schrijf ik erover.

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. O yes, I love to hear this blessing in our church!

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Het helpt me om 't zelf allemaal op een rijtje te krijgen

      Verwijderen
  6. Hallo Jaël, eerlijk, mooi en bemoedigend stukje heb je geschreven. 'Haal adem bij God', het is altijd weer zo bijzonder dat als je je rust bij Hem haalt, je daarna weer nieuwe energie krijgt. Moed en kracht van Hem.
    En jou stukje is een bemoediging voor ons... dank je wel hoor. Soms moeten we even bij Maria in de leerschool.

    Nog een mooi lied, https://www.youtube.com/watch?v=QCV5t8wRBI8

    Vaders kracht en liefde om je heen, en liefdevolle groeten van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Esther! En ik ga nu je linkje even beluisteren.

      Verwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com