woensdag 30 september 2015

Gebed voor een geliefde die jou pijn doet

Lieve Heer,

Ik kom tot u:
gewond en moe
van het vechten, al zo lang.
Te lang.
Geef mij rust, o Heer.
Hij / zij doet me pijn.
Ik weet niet wat ik moet doen
of hoelang ik het nog vol kan houden.
Wilt U me helpen, lieve Heer?


Stort uw Geest over ons uit,
stort Uw bloed uit,
stort Uw liefde uit.
Bevrijd ons van de vijand,
die ons uit elkaar wil drijven.
Alleen U kan ons vrijmaken.

Verander mij eerst, Vader
en vul mijn hart met liefde
zodat als hij / zij naar mij komt
om te kwetsen of te beschuldigen
alleen de liefde van Jezus
 in mijn hart vindt.
Sta op, o Heer!
Verdedig ons tegen de boze!
Strek Uw machtige hand uit,
 bevrijd ons nu.
Genees onze harten, Heer.
 Heel de wonden tussen ons.
Laten ons zien hoe.
Ik zoek de rustige weide
van  Uw herstel.
In Uw wil en in Uw weg,
 U geef ik U al de eer.

In de naam van Jezus.
Amen

9 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig gebed/gedicht !!
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi! Juist op het moment dat ik het nodig heb! Wat is Hij goed!
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je dat zegt. Ik wilde dat ik het eerder had gelezen ergens, dit gebed.Soms heb je de woorden van een andere nodig. Al weet God echt wel wat er in ons hart is!

      Verwijderen
  3. wat prachtig om het zo te lezen en te doen, al blijft het vaak heel lastig
    Groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Forgiveness is freedom...

    Your perspective is eye-opening. You can see it is the enemy attacking you both, not one of you against the other one. God bless you. This was very encouraging to read!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com