maandag 7 september 2015

Toen je dacht dat ik niet keek


  • Toen je dacht dat ik niet keek, zag ik dat je mijn eerste tekening aan koelkast hing. Toen wilde er gelijk nog eentje maken!
  • Toen je dacht dat ik niet keer, zag ik dat je een vieze straatkat eten gaf. Ik leerde dat het goed is om aardig te doen tegen beesten.
  • Toen je dacht dat ik niet keek, zag ik dat je mijn favoriete cakejes maakte. Ik leerde dat kleine dingen zo speciaal kunnen zijn.
  • Toen je dacht dat ik niet niet keek, hoorde ik je bidden. En ik weet dat er een God is waarmee ik altijd kan praten. Ik leerde Hem vertrouwen.
  • Toen je dacht dat ik niet keek, zag ik dat je een maaltijd maakte voor een zieke vriendin. Ik leerde dat het goed is om voor elkaar zorgen. 


  • Toen je dacht dat ik niet keer, zag ik dat je geld en tijd gaf om mensen te helpen, die helemaal niets hadden. Ik leerde dat mensen die iets hebben het mogen delen met mensen die niets hebben.
  • Toen je dacht dat ik niet keek, voelde ik toch je nachtzoen. Ik voelde me zo geliefd en veilig.
  • Toen je dacht dat ik niet keek zag ik je je zorgde voor het huis en voor iedereen die bij ons woonde. Ik leerde dat ik moest zorg dragen voor wat aan mij gegeven is.
  • Toen je dacht dat ik niet keek, zag ik hoe je met je verantwoordelijkheden omging. Ook toen je niet lekker in je vel zat. Ik leerde dat ik mijn verantwoordelijkheid moest nemen. Zelfs als ik niet zoveel zin heb.
  • Toen je dacht dat ik je niet keek, keek ik wel naar je en wilde ik zeggen: "Dank je wel voor alle dingen die ik zag toen je dacht dat ik niet keek."

Vrij vertaald uit het Engels


13 opmerkingen:

  1. Mooi!! Zo vaak heb ik ook het gevoel dat niemand kijkt.... Dank je dat je me bewust maakt van het feit dat ik een (stil) voorbeeld ben.
    Fijne dag! Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I really like your "Year of Confidence!" I couldn't find a way to comment on it, so I am writing this here. I am learning those things too. If I watch the news I feel it, the enemy's propganda, right? But if I read the Word...ahh, bliss...and encouragement!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. That should say propoganda, but you could probably tell that! :)

      Verwijderen
  3. Dankjewel..Een voorgeleefd voorbeeld is overtuigender dan woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Olá amiga,vim retribuir sua carinhosa visita ao meu cantinho.
    Fiquei feliz em visitar seu blog, achei lindo...edificante!!!
    Obrigada,volte sempre e pegue o meu selinho de agradecimento!

    Beijos Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig! Daar doen we ons best voor!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com