maandag 19 oktober 2015

Blij met zo'n God!

Ik zit in een mindere periode. Ik ben moe. Mijn ogen branden de hele dag (lange leve de oogdruppels) en ik heb last van krampen in mijn benen en voeten. Vandaar dat ik gisteren lekker een elektrisch dekentje om mijn voeten gewikkeld heb. Dat hielp voor de kramp.

Cupcakes
Een reuze meevaller dat het vandaag zo goed ging. Mini cupcakes gebakken in de vroege morgen om mezelf in een goede stemming te brengen. Tijd genomen om een kast op te ruimen. Ik vond een heleboel tubetjes verf en lak. Die heb ik apart gelegd. Wie weet ga ik iets moois maken ....


Bemoediging
Ik las een bemoedigende Bijbeltekst vandaag en dacht: Ja, zo is het! Ik ben moe en afgemat maar Hij nooit. Hij is er altijd voor mij. Bij Hem vind ik nieuwe innerlijke kracht. Stukje bij beetje. 

Weet je het niet? Heb je het niet gehoord? De eeuwige God, de HEERE, de Schepper van de einden der aarde, wordt niet moe en niet afgemat. Hij geeft de vermoeide kracht en Hij vermeerdert de sterkte van wie geen krachten heeft.

Daar ben ik dus zo blij mee! Met zo'n God.
Mooi hè, die tekst!

10 opmerkingen:

  1. Zeker mooi, die tekst! Hij is er elke keer weer, hè? Voor elk moment! Hoe je je ook voelt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk he, op adem komen bij God. Het maakt niet uit hoe jij je voelt, wat je doet, of je niks doet. Hij houd van jou, en zo heerlijk om te weten dat God elke dag dezelfde is. Onze balans vinden in Hem. Hou vast deze tekst, dit gevoel!! Mooi geschreven...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amen zo is het de machteloze vermeerderd Hij sterkte!! Daar mag je je aan vast houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja mooie tekst. Bijzonder ook, een hemelse Vader die nooit sluimert of slaapt, wat een troost en bemoediging voor moeilijke dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat echt een troost. En ik hoef het niet eens te voelen. Alsik het maar weet. Als ikmaar niet mijn "geloof" verlies. Gevoel kan wel eens dippen bij mij.

      Verwijderen
  5. Hallo Jaël, prachtige tekst, en wat zijn we toch rijk, om bij Hem te horen.
    Wat je al schreef... ik hoef het niet eens te voelen, als ik het maar weet... zo ervaar ik dat ook altijd.
    Maar ik wil je toch wel sterkte en kracht toewensen, van Hem, onze God, en Heere Jezus.
    Wij vallen en struikelen, zien het soms niet zitten, zijn moe of lichamelijk niet in orde... verdriet, of wanhoop...maar we zijn nooit alleen.
    En breng jou geloof maar in Zijn handen, Hij weet, en ziet, dat je Zijn geliefde kind bent. Hij houd vast.

    Nog een mooi lied, van Don Moen, : 'He never sleeps', past mooi bij jou blogje Jaël.
    https://www.youtube.com/watch?v=Z9m_WJ08OzA

    Vaders Zonneschijn in je hart, en lieve groeten van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn deze tekst en precies op het goede moment voor jou en vele anderen

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com