maandag 12 oktober 2015

Een gebed voor als je gestresst bent

Opeens is het er weer. De kramp in de spieren en de pijn. En opeens weet ik weer hoe waardevol periodes zonder pijn zijn. Dat je zomaar een trap op kunt rennen! Na het innemen van de pijnstillers bleef alleen de pijn in de pezen onder mijn voeten nog over.


Stress
Ik voel de stress in mijn lijf. Er staat zoveel op mijn lijstje deze week; dingen die echt moeten. Afspraken en deadlines. Hoe krijg ik het gedaan nu ik ook nog een zieke thuis heb?

Daarom dit gebed, dat ik vond en vertaalde:

Lieve God,
Het spijt me 
dat ik vaak niet naar U toe kom
 als ik gestresst ben,
Ik wil het wel,
maar het is zelden mijn eerste reactie. 
Ik geef u mijn leven, mijn stress
en al het andere
Schenk mij vandaag Uw vrede,
 wees bij mij alstublieft. 
Dank u voor Uw trouw!
In Jezus naam,
Amen.

 Gebed gvonden op: unveiledwife.com

14 opmerkingen:

  1. amen, ik ken dat al te goed,als ik veel hoofdpijn heb kan ik me niet goed concentreren, door me astma heb ik vaak gebrek aan zuurstof, ik probeer zo gezond mogelijk te leven (sporten, etc) en toch weer komt de pijn terug, ik heb zo vaak gebeden dat de heer mij de rust geeft en kracht om door te gaan, is vaak moeilijk want we hebben verantwoordelijkheden, dat gewoon door gaan.....ik hou je in gebed en ik wens je veel beterschap...groetjes zuster

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve reactie. Ik zal vanavond ook voor jou bidden.

      Verwijderen
  2. Ja, stress veroorzaakt extra pijn, ik weet het.
    Daarom is het goed om het te erkennen, dat helpt al de helft, en het allerbeste heb je al gedaan: het bij God gelegd. De pijn en stress gaan er niet mee over, maar maken het wel draaglijker.
    Sterkte deze week en beterschap voor de zieke.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zieke is gelukkig beter. Ja, dat is het. Het maakt het draaglijker/

      Verwijderen
  3. wie heeft dit niet zo herkenbaar sterkte !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een waar en mooi gedicht.
    Je hebt je pijn en zorgen al bij God gelegd, Hij is getrouw en dat is meer dan je van ons kunt zeggen.
    Sterkte hoor, liefs,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Ja, dat zal Hij doen. Niet altijd op mijn manier maar Hij is te vertrouwen en weet beter wat ik nodig heb op dit moment.

      Verwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com