maandag 2 november 2015

Mijn slechtste morgen?

Alle kamers waren vol met vieze was. Hoe langer ik keek, hoe groter de hoeveelheid kleren werd, die ik wassen moest.

Maandagmorgen
En toen werd ik wakker.
Het was nog heel donker in mijn slaapkamer.
Maar ik besefte direct dat het maandagmorgen was!


Hij is bij me
Of het nou mijn beste morgen of slechtste is; Hij is bij me! Hij beloofde dat dit nooit zou veranderen. Hij zal me niet loslaten en me niet verlaten. (Jozua 1:5)

Focussen op
Daarom focus ik me niet op de vieze was. Niet op mijn zonden, niet op mijn imperfectie, niet op wat mij pijn doet of onzeker maakt (o God help me)  ...

Ik focus me op Christus:
mijn Heiland.
Ik richt me op 
Zijn beloften,
 focus me steeds meer
 op mijn eeuwige
 Thuis

Ik weet wie mijn morgens
 in Zijn hand houdt
en wie de dingen
 onder controle heeft.
Ik weet dat Hij mij 
nooit los zal laten
Hij vergeet mij
nooit.


Zelfs op maandagen met bergen vies wasgoed voel ik Zijn aanwezigheid. Dat geeft mijn dag een gouden rand.  シ 

15 opmerkingen:

  1. Dit zijn van die blogjes van je...Die zou ik bijna inlijsten en boven mijn bed hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat mooi, dank je wel. Hier ga ik vaak aan denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geniet van deze dag en zo is het
    Hij houd je vast !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amen! Zo ben ik ook ongeveer begonnen bij wakker worden..na een wat rottige nacht wakker geworden, meteen maar de Heer gaan zegenen, Geprezen is Hij, terwijl ik me goed voel, Geprezen is Hij terwijl ik me slecht voel, Geprezen is Hij in de nacht en in de dag, Gezegend is Hij die is, die was en die zal komen! Gezegend is Hij de Koning der Koningen! Wauw wat een kracht en wat een leven hebben wij met onze God!
    Shalom,
    Cora

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. שלום עליכם Dank je voor je blijde reactie.

      Verwijderen
  5. Mooi, dank je wel! De laatste tijd kan ik mij soms behoorlijk ontmoedigd voelen. Toch geeft God altijd weer een vingerwijzing: Wees altijd verheugd, bid onophoudelijk, dank God onder alle omstandigheden, want dat is wat hij van u, die één bent met Christus Jezus, verlangt. Dit was de tekst van Dagelijks Woord vandaag. Ik heb het gelijk maar gedaan: Danken, ondanks de omstandigheden.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb over die tekst op maandag een preek gehoord. Onder het werk. Was echt mooi en beurde me helemaal op.

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. We hebben zo'n rijke God. Een God die ons niet alleen laat als we denken dat Hij ons verlaten heeft.

      Verwijderen
  7. Prachtig! Zo herkenbaar, ja Heerlijke gedachten met een hoofdletter.
    Juist die wetenschap dat Hij altijd bij ons is, zo troostvol.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, en daar wil ik aan vasthouden. En op Hem vertrouwen hoe het ook gaat. En wat ik ook voel ...

      Verwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com