woensdag 4 november 2015

Papa, ik ga de sterren tellen

Gisteren las ik dit verhaaltje en ik dacht: dat plaatst ik op de dag dat veel mensen Dankdag vieren. Ik hoop dat het jullie net zo raakt als het mij deed.

Sterren tellen
Op een heldere winteravond liep ik naar huis met mijn kleine meisje naast me. Opeens keek ze omhoog naar de hemel en zei enthousiast: Papa, ik ga de sterren te tellen
'Heel goed,' zei ik met een glimlach. 'Doe dat!' 
Al snel hoorde ik haar fluisteren: 'Tweehonderdeenentwintig, tweehonderdtweeëntwintig, tweehonderddrieëntwintig.' Toen stopte ze en zuchtte: O, ik wist niet dat het er zoveel waren!


Zegeningen tellen
Net als mijn kleine meisje heb vaak geprobeerd om mijn zegeningen te tellen, maar spoedig moest ik van ontroering zuchten: Ik had geen idee dat het er zo veel waren!

Vrij naar Mark Guy Pearse.

9 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor het delen van dit mooie verhaal!
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi en het is zeker waar: de Heere geeft zoveel alleen zien we het niet altijd...! Goed om je er weer even bewust van te worden...Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet jij hoeveel sterren kleven
    aan de blauwe hemellucht?
    Weet jij hoeveel wolken zweven
    boven alle bergen hoog?
    Al die duizenden tezamen
    roept de Heer bij hunnen namen.
    En niet één ontbreekt Zijn oog,
    En niet één ontbreekt zin oog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig verhaal! Aandacht hebben voor al het mooie dat de Heer ons geeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig! Ja, we zouden veel meer door kinderogen moeten kijken, wat zouden we verwonderd zijn.
    Mooi om te lezen, dank voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ontroerend hè hoe een kind soms zoiets prachtigs zegt.
    Het was een fijne Dankdag en dit sloot er mooi bij aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja, van een kind kan je ook veel leren! mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. "Suddenly looked them up at the sky and said enthusiastically: Dad, I'm the star count."

    The online translator failed me here. What does this mean? I hope someone can tell me! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com