donderdag 10 december 2015

Jaar van vertrouwen bijna voorbij!

Ik schreef: "Dit jaar wil ik op een andere manier omgaan met mijn angst en bezorgdheid. Ik wil groeien in mijn vertrouwen in God. En daarom neem ik het Bijbelse begrip vertrouwen als leidraad voor dit jaar. Daar ga ik dit jaar over bloggen." 


Thema: Vertrouwen
Op zaterdag 3 januari ben ik begonnen met deze blog. Bijna niet te geloven dat het al weer december is. Het is een goed thema geweest. Best pittig af en toe. Ik heb me er een maandenlang op gefocust en geprobeerd om het (al biddend) toe te passen. Er is maar één iemand al mijn vertrouwen waard en dat is mijn Verlosser Jezus Christus

Stoppen of ander thema
Nu zit ik te denken of ik zal stoppen met deze blog. Of dat ik een ander thema zoek voor 2016. Ik zou als thema kunnen nemen:

  • Discipline (heb ik echt nodig)
  • Optimisme 
  • Vreugde
  • Vriendelijk zijn
  • Focus
  • Groei
  • Geduld of lijdzaamheid
  • Awake! (wat is dat in het Nederlands)

Je hoort het nog wel!

27 opmerkingen:

  1. Die 2016 thema's klinken ook erg leuk... Ben benieuwd:)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien een mixje doen? Jij veel sterkte en ga vooral door met je mooie blog!

      Verwijderen
  2. Ik hoop dat je doorgaat met dit Blog.
    Dat God je mag leiden in de keuze met het thema.
    Dank je wel vast voor de mooie stukje s van afgelopen jaar.
    Liefdevolle groet, Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij bedankt voor je reacties! Veel Zegen met je eigen blogs! Ze zzijn mooi.

      Verwijderen
  3. Die kleine stukjes zijn altijd welkom bij mij. Het 'op adem komen bij God' is ook iets bevrijdends. Veel dingen die je noemt zijn te herleiden naar het vaderhart van God.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik houd zelf heel veel van kleine stukjes. Je brengt me op een idee met je opmerking.

      Verwijderen
  4. Ben ook benieuwd naar je nieuwe thema! Stoppen is geen optie!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, het jaar is verbazend snel voorbij gegaan en God is met ons meegegaan. Ondanks alle ellende in de wereld geeft Hij kracht om verder te gaan.
    Mag ik je het volgende vragen: Ik begrijp heel goed dat over één onderwerp een heel jaar bloggen best pittig is, want je bent er voortdurend op gefocust. Ik denk dat wij de tijd door een heleboel nodig hebben, de ene keer wat meer van dit en de andere keer dat. Je noemt al een hele lijst. Waarom neem je niet de vrijheid om te bloggen over wat er op een moment bij je speelt en hoe je daar samen met God mee omgaat?
    Veel succes bij je beslissing, ik volg je nog niet lang, maar vond het mooi je stukjes te lezen!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie reactie. Dank je wel, Gerry. Ik had er gelijk wat aan!

      Verwijderen
  6. Een jaar gaat snel voorbij, we hebben genoten van je stukjes.
    Je lijstje bevat genoeg stof tot bloggen, het zijn stuk voor stuk mooie thema's.
    Het zou jammer zijn als je stopt.
    Ik ben benieuwd, groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Loes, dank je wel voor je reacties! Ben benieuwd hoe het met je gaat.

      Verwijderen
  7. Perfect love casts out all fear.

    I hope you'll keep blogging!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik sluit me bij Gerry's opmerking aan.... liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Doe wat je hart je ingeeft zou ik zeggen, het was fijn om door je blog op adem te komen bij God. Hij is het die je de levensadem geeft en ook de mogelijkheid een blog te schrijven. Ik heb het idee dat je blog voor velen vruchtbaar is geweest. Het is altijd fijn elkaar te bemoedigen. Veel schrijfvreugde gewenst en dank voor wat je hier wilde delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. stoppen ??? dacht dat je nog wel inspiratie had ,nee zonder gekheid ik zeg altijd doe wat je hart je ingeeft.
    Liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je schrijft: "Er is maar één iemand al mijn vertrouwen waard en dat is mijn Verlosser Jezus Christus". Ik zag dat je 42 keer over vertrouwen hebt geschreven. Het is prachtig dat je steeds bij Christus uitkomt. Als je Hem vertrouwt kom je niet bedrogen uit. Vertrouwen is ook geloven. Ons geloof kan tekort schieten, maar het Geloof VAN Christus was en is volmaakt. Het mooie is dat wij op dit geloof van Christus mogen vertrouwen. Hij heeft volbracht wat ik niet kan volbrengen. Dat heeft mij altijd rust gegeven als ik het eens kwijt was. Maar misschien heb je daar zelf al over geschreven. Ik heb niet al je blogs gelezen. Maak in vertrouwen en geloof je keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Jaël... ik heb niet veel reacties gegeven op jou mooie blog, maar wat ik gelezen hebt van jou is als een juweeltje. Bemoedigend, eerlijk, en altijd zo gericht op de Heere Jezus. En juist jou vertrouwen in Hem, maakt het lezen kostbaar.
    Je bent een bemoediging voor velen... en in jou stukjes laat je steeds weer zien, dat onze Heer en Verlosser Jezus het diepst belangrijkste is in het leven. Juist in het gewone leven van alledag. Wij zijn niets zonder Hem.

    En stoppen... bid er maar voor lieve meid.
    Veel sterkte met alles Jaël, maar vooral Vaders liefde en kracht doormiddel van Jezus onze Heer, om je heen en je geinnetje. En van mij, lieve groeten, je mede zuster in geloof, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. eeh, daar staat een mooie schrijffout van mij, hihi. 'geinnetje... moet staan gezinnetje. Volgens mij had de letter z... even geen zin.
    Liefs, Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com