donderdag 17 december 2015

Twintig tips voor de kerstvakantie

Met heel veel plezier heb ik voor mezelf tips bedacht om een winterdip te voorkomen. Twintig tips om van mijn vrije tijd een feestje te maken. Tips voor ontspannen momenten tijdens de kerstvakantie. Ik deel ze op mijn blog!


Twintig tips voor de kerstvakantie
  1. Luister een poosje naar de nachtegaal of ander naar vogelzang
  2. Maak hagelslag truffels met pure chocolade.
  3. Koop een inspirerende mok, waaruit je graag wilt drinken.
  4. Lees tegelijk met vrienden (of  kind, partner) hetzelfde Bijbelboek en app/praat erover
  5. Begin een blog!
  6. Leer op een leuke manier woordjes in een nieuwe taal 
  7. Draag slobbersokken
  8. Heb je kinderen? Zet de wekker op 10 minuten en houdt een kussengevecht
  9. Geniet van deze lieve film: I Married a Stranger
  10. Leer hoe je "wat dan ook moet doen" via WikiHow
  11. Geef jezelf een voetmassage. Gebruik amandelolie
  12. Bewust omgaan met dankbaarheid.
  13. Ga naar het winterstation
  14. Maak zelf een caleidoscoop
  15. Koop Morgen komt de Messias Dr. André F. Troost 
  16. Kijk naar Figure Skating op youtube
  17. Brei (samen) een lappendeken. 
  18. Ga naar het bos en neem je mobiel mee om foto's te maken
  19. De Bijbel leren bidden
  20. Zet de eerste dag van de lente op je kalender: een dag om te vieren

 Tot na de decemberperiode! Slow down en haal adem bij God!

8 opmerkingen:

  1. Daar moet je de Kerstvakantie zeker mee door komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke tips! Alleen de voorpret is al leuk. Veel plezier de komende donkere dagen!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je krijgt het nog druk, maar er zitten prachtige dingen in om te doen, en lekkere dingen en leerzame dingen.
    Ik hoop dat je depressiegevoelens erdoor verdwijnen.
    Ik wens je goede dagen toe, ook in het Licht van Kerstfeest!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Dankjewel! Vooral die site met al die dingen die je kunt leren vind ik grappig, daar ga ik nog eens naar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor al je tips, er zitten voor mij zeker bruikbare tussen! Ik hoop dat het werkt voor je, om een winterdip te voorkomen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke tips zeg, daar zitten er wel een aantal tussen waar ik ook wat mee kan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik zie nu ineens dat je verwijst naar mijn 'Elke dag dankdag' pagina op Facebook. Dank je wel!

      Verwijderen
  7. Leuke tips heb je. Truffels maken en dan ervan proeven, dat spreekt me erg aan, maar ook de rest is niet te versmaden.
    Ik ga ze nog eens goed op mijn gemak bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com