zaterdag 9 januari 2016

Gebed voor als je bang bent

Hemelse Vader,

Als ik me gebroken voel door zorgen,
til mijn geest dan op en help me om de waarheid te zien.

Als de angst me vastgrijpt en ik me niet kan bewegen,
bevrijdt dan mijn hart en help me om dingen stap voor stap te doen.

Als ik de onrust niet meer de baas kan,
kalmeert me dan met Uw rustige woorden van liefde.



Ik kies ervoor om U te vertrouwen: 
elke dag, elk uur, elk moment van mijn leven.
Ik weet diep van binnen dat ik mijn zorgen op U kan werpen,
  dat U mijn angstige gedachten  meegenomen hebt,
liet sterven aan het kruis. 
U hebt mij bevrijd.

Ik kies ervoor om U te vertrouwen:
 elke dag, elk uur, elk moment van mijn leven.
Ik weet diep van binnen dat U me vergeeft door Uw genade,
 mij herstelt door Uw offer.
 U hebt mij bevrijd.

Amen.

Vrij vertaald gebed, vanaf Lords - Prayer

8 opmerkingen:

  1. Een mooi gebed voor als het even niet wil!
    Ik zie dat je als thema sterk en moedig hebt gekozen voor dit jaar.
    Daarmee wil ik je dan ook alle goeds voor het nieuwe jaar mee wensen. Wij mogen weten dat God altijd mee gaat!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. I once was blind but now I see. Jesus said: Vēnī, vīdī, vīcī

      Verwijderen
  3. Mooi stukje. Een heel scala aan vragen en gedachten komen bij mij op bij het lezen van dit gedicht. Mijn gevoel kan vreselijk onrustig zijn. Daarvoor ben ik mens. Maar het antwoord ligt in wat je schrijft: Maar diep van binnen weet ik. Vooral dat weten maakt sterk en moedig. Het weten dat Christus moedig en sterk was en dat wij daardoor bevrijd zijn, ondanks onze zorgen en ons gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com