dinsdag 19 januari 2016

Ik grijp Zijn hand vast!

Moed is niet de afwezigheid van angst. Het is het grijpen van Gods hand, ondanks je angst.

Donkere steegjes
Ben je verdwaald in de donkere steegjes van de fantasie? Grijpt de onzekerheid je naar de keel? Lijkt erop dat je het niet gaat overleven? Als lijf en psyche laten je je in de steek laten is dat een regelrechte crime!

 

Toch weer opstaan?
Na een paniekaanval weer opkrabbelen? Ik kan er over meepraten. Je wilt doorgaan met het leven van alledag. Zo gauw mogelijk normaal zijn. Normaal doen. Maar het is zo moeilijk. Voor dit soort opstaan - en - weer doorgaan is echt een flink portie MOED nodig!

Moed is niet de afwezigheid van angst maar het vastgrijpen van Gods hand, ondanks  je angst. Zijn hand vastgrijpen wil zeggen 

  1. dat ik onderzoek waar ik precies bang voor ben
  2. dat ik mijn angst een label geef (bijvoorbeeld: angst voor de dood, angst om geliefden te verliezen, angst voor een overval, etc.)
  3. dat ik het stof van mijn Bijbel blaas. 
  4. dat ik Zijn Woord ga lezen en dat ik nadenk over wat Hij me belooft
  5. dat ik met God praat over mijn angst en over Zijn belofte
  6. dat ik uithuil bij Hem
  7. dat ik vertrouw op Zijn e-e-u-w-i-g-e liefde voor mij 
Troost
Jezus Christus belooft troost in angstige periodes. Hij wil de stroom aan negatieve en angstige gedachten doorbreken. Hij steekt Zijn hand naar ons uit. Al moet ik er voor door het stof kruipen; ik grijp Zijn hand vast. Ik heb Hem zo nodig!

Volgende keer 10 stukjes uit de Bijbel die moed geven aan angstige mensen

3 opmerkingen:

  1. Hi Breathe! Thank you for visiting my blog today!
    Your post is a timely one for me, because I wrote about fear being a default reaction for me. I would much rather grab the hand of God!
    So nice to meet you today, and I look forward to getting to know you better.
    Blessings,
    Ceil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne blog! Dat uithuilen bij God heb ik vaak gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com