maandag 15 februari 2016

Jij zegt, God zegt ...

Jij zegt: Ik voel me zo alleen.
God zegt: Ik zal je beslist niet verlaten!
Jij zegt: Ik krijg het nooit voor elkaar.
God zegt: Ik help je, Ik ondersteun je!
Jij zegt: Ik ben zo moe.
God zegt: Ik zal je rust geven!


Duizend bloemblaadjes
In welke situatie je ook terechtkomt, leg het in Gods handen. Hij opent iedere morgen duizenden bloemblaadjes, zonder ooit één bloemknop te forceren. Dat is een herinnering voor ons om het niet zelf te forceren. Geef het aan God over en vertrouw op Hem.

Originele (Engelse) tekst: Jij zegt, God zegt

8 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend mooi wat je over die bloemblaadjes schrijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat je zo beschrijft hoe wij vaak zo anders denken dan God. En dan is het belangrijk om te bedenken wat God zegt. Hij zegt in Kolossenzen 3: 2 dat wij mogen bedenken de dingen die Boven zijn en dat we verborgen zijn met Christus is God. Mooi ook die beschrijving van die bloemblaadjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige, bemoedigende tekst!
    Dank je wel voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel!
    Een beetje rust vind ik op dit moment wel fijn.
    Gewoon bij God zijn is genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie tekst, net als het mooie boeketje en de bloemblaadjes :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com