maandag 28 maart 2016

Hij grijpt me bij de hand.

Nam ik vleugels van de dageraad,
woonde ik aan het einde van de zee,
ook daar zou Uw hand mij leiden,
en Uw rechterhand mij vasthouden.
(Psalm 139:9,10)


God vind het fijn wanneer ik als het ware Zijn hand vastpakken, omdat ik me afhankelijk van Hem voel. Alleen soms lijkt het zo donker om op de wereld dat ik mis tast. Maar of ik Hem nu vastpak of niet ... Hij grijpt me bij de hand. Steeds weer.

Dat realiseer ik me de laatste tijd. Wanneer ik denk dat Hij er niet is, blijkt het tegenovergestelde waar te zijn. God is trouw. Hij zorgt altijd voor me.

U hebt mijn rechterhand gegrepen.
U zult mij leiden door uw raad,
daarna zult U mij in heerlijkheid opnemen.
(Psalm 73:23,24)

5 opmerkingen:

  1. Wat groot als je in dat vertrouwen mag leven, dat Hij je hand vastpakt, ook al grijp je zelf mis !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geruststelling, die Hand van God, die er altijd is tot in de heerlijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com