woensdag 27 april 2016

God, bent U er?

Wakker geworden
 zit ik op de rand van mijn bed.
Een pijntje hier en een pijntje daar.
Twee handen, twee voeten,
twee knieën, twee heupen.
Een nieuwe dag.
Goedemorgen iedereen.
Goedemorgen 
jij alleen.


Is het ...
regen of zonneschijn vandaag? 
Een pechdag 
of een dag met een gouden rand?
Zal ik me fitter voelen 
 of blijf ik moe?

Bent U er?
God, ben U er? Bent U erbij? Ik heb U zo nodig vandaag. Bij de geplande dingen en bij de dingen die misschien ander gaan dan ik dacht. Geef me moed en een beetje liefde alstublieft. Voor de mensen om me heen. En voor mezelf. Om Jezus wil, amen.

Dank jullie wel voor de reacties op mijn vorige blogpost!

5 opmerkingen:

  1. ik wens je een gezellige dag vandaag!
    God schijnt altijd genoeg licht op je pad om de volgende stap te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontwaak ik, dan ben ik nog bij U.... mooi he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vrees niet Ik ben bij je,ook help ik je en ondersteun Ik je met Mijn heilrijke rechterhand. Je Vader

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat Hij er bij is, elke dag, die gedachte geeft al kracht.
    Mag ik een gedichtje met je delen?

    Ik ben die Ik ben

    Als U met ons bent
    alle dagen
    en gezegd hebt
    Ik ben die Ik ben
    en zal zijn
    die Ik zijn zal,

    als U in Uw Woord
    ons zoveel kracht
    geeft tot geloven

    wie zal dan
    ons brandend hart
    nog kunnen doven?

    Coby Poelman-Duisterwinkel

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com