vrijdag 3 juni 2016

Wees de Tuinman van mijn ziel!

Geest van de levende God,
wees de Tuinman van mijn ziel.
Ik heb zo lang gewacht. Nog steeds
 ervaar ik de winter in mijn ziel.


Maar nu, in de sterke naam van Jezus Christus,
durf ik  te vragen:

Ruim de wildgroei van mijn verleden op.
Doorbreek de harde kluiten van gewoonte en routine
Geef mij de rijke compost van visie en uitdaging,
plant Uw Woord diep in mijn ziel,
bewerk mijn hart, geef het water, leidt het
tot er nieuw leven ontspruit,
en bloemen bloeien. 
Amen.


Vrij vertaald gedicht, auteur onbekend

9 opmerkingen:

  1. de tuinman van mijn ziel... mooi zeg. Daarom dacht maria misschien ook dat Jezus de tuinman was, Hij kon haar ziel vertroosten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi geschreven in tuintermen, Jezus vertelde ook in gelijkenissen om veel dingen makkelijker te kunnen begrijpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi stukje en dat je gebed om nieuw leven en om zomer verhoord mag worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Jaël, erg mooie vergelijking. Jezus is de enigste die al het onkruid van mijn, ons leven kan verwijderen. Onkruid en wildgroei is zo hardnekkig... het komt steeds weer terug. Dankbaar voor zo'n goede en liefdevolle tuinman.
    Soms snoeit Hij en dat kan zeer doen, de harde kluiten verwijderen is soms niet leuk, maar dan wordt je meteen omringt met de grootste zorg, de beste compost, de stralen van Zijn liefde en de verkwikkende druppels van Zijn levend water.

    Er is geen betere Tuinman als alleen Jezus onze Heer. Wat zijn wij zonder Hem? niets.

    Dank je wel Jaël voor zo'n mooi bemoedigend stukje.
    Lieve groeten, Esther.




    BeantwoordenVerwijderen
  5. God is je niet vergeten, hij hoord de schreeuw van je hart en zegt :Kom maar bij Mij Ik verkwik de ziel die naar Mij verlangt!
    God zegen
    Refaja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjewel voor de bemoediging! En wat een timing dat ik dit nu lees!

    Begin deze week vroeg God de Vader me te stoppen met het lezen van allerlei (internet)artikelen en 3 boeken uit de bieb ivm. met alle ideeën van mensen waar ik mijn ziel mee vulde.

    Gisteren wandelde ik tussen de weilanden door en legde Hij me uit waarom. Hij wil dat mijn ziel als een schoon, net omgeploegd akkerland is, waarin Hij Zijn Woord kan planten/zaaien. Hij wil niet dat daar allerlei onkruid staat, maar dat het schoon is, zodat Zijn Woord alle ruimte krijgt.

    En vandaag lees ik dit stukje over de Tuinman :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel Arjan. Wat een ruimte kan er dan weer komen in je ziel voor Hem!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat onwijs mooi en krachtig! Je tuin is vruchtbaar, maar verlangd nog naar meer?!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com