woensdag 30 november 2016

Doe als Esther

Soms sta je voor een keuze en zou je à la minute willen beslissen. Je zou er boven op willen duiken, van alles willen regelen omdat dingen te voorkomen. Of er wordt iets op je schouders gelegd waarvan je echt niet weet hoe je het voor elkaar moet krijgen.

Wat te doen?

Toen zei Esther, dat men Mordechai zou antwoorden: "Ga heen, vergader al de Joden die zich in Susan bevinden, en vast om mijnentwil: eet noch drinkt drie dagen, zo min des nachts als des daags. Ook ik en mijn dienaressen zullen op dezelfde wijze vasten en dan zal ik tot de koning gaan ondanks het verbod; kom ik om, dan kom ik om."  (Esther 4:15,16)



Doe als koningin Esther.

  • vast (focus op de Heer)
  • neem de tijd om te bidden
  • vraag anderen mee te bidden
  • vertrouw op Gods leiding
  • neem je besluit

4 opmerkingen:

  1. Mooi!!!
    Ik moest denken aan het lied van Mathijn Buwalda: Esther, hou je hoofd omhoog.... (album Lichtjes in de mist)
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gisteren opgezocht en naar geluisterd. Mooi, dank je wel Jannie.

      Verwijderen
  2. Een mooie en wijze les.
    Op onze bijbel-studie-kring voor vrouwen behandelen we het bijbelboek Esther.
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com