donderdag 17 november 2016

Niet alleen op dat enge stukje

"Ik durf niet. Ik ben zo bang voor die hond!" zei mijn zoon. Hij brengt kranten rond en werd vorige week bijna aangevallen door een loslopende hond. Een buldog. Hij kon er niet van slapen en lag maar te woelen. Lamp aan, lamp uit. Naar de toilet en weer terug in bed.

Ik dacht even na. Ik kende de hond, die af en toe ontsnapte. Hij was mij ook al eens aangevlogen. "Weet  je wat?" zei ik. "Ik loop morgen een klein stukje met je mee." Nog steeds onrustig maar toch een beetje gerustgesteld knipte hij de lamp van zijn slaapkamer uit en ging slapen.


Terwijl ik  de volgende dag mijn zoontje hielp met zijn kranten in die enge straat, dacht ik: Hoeveel honden komen wij niet tegen op onze weg? Blaffende honden die ons bang maken.

De les die leerde:

  1. Angst kan je maar beter uitspreken
  2. Het is goed om hulp te vragen als je ergens bang voor bent
  3. Je hoeft echt niet stoer te zijn. Wees liever gewoon eerlijk.
  4. Samen kunnen we  het beter aan. Gedeelde smart is halve smart, ja toch?
  5. God wil ALTIJD bij je zijn. Niet alleen op dat enge stukje. ( Matteüs 28:20)

4 opmerkingen:

  1. Ach wat vervelend nou, ik kan het me wel voorstellen zo'n enge hond, je zoon zal zich vast veiliger voelen als je met hem meegaat.
    Vraag het aan de Heer of Hij meegaat, dan zul je zeker veilig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat mooi verwoord en wat fijn dat je zoon naar jou toe kwam met zijn angst.
    Wat komt er toch altijd veel op hen af en wat is het dan belangrijk dat wij als ouders Gods wijsheid mogen ontvangen om de juiste raad te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi stukje met praktische lessen. En wat goed dat je met je zoon bent meegelopen. We hebben elkaar hier op aarde hard nodig. En God heeft ons Christus en Zijn Woord gegeven tegen 'geestelijke' honden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar. Ik ben nl ook een beetje bang voor honden... Misschien toch ook even de eigenaren van het dier aanspreken? Mooie geestelijke link leg je in dit stukje.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com