zondag 11 december 2016

De heerlijkheid van de HEERE

De heerlijkheid van de HEERE zal geopenbaard worden, en alle vlees zal het zien. Jesaja 40:5



✡ Bijbellezen: Lees in alle rust Jesaja 40:1-5 eens door. God is de God van de heerlijkheid. Hij troost het Joodse volk in ballingschap met een prachtige belofte. Hij wil hun harten terugwinnen. Op wat voor manier kan dit stukje jou helpen in jouw eigen leven. En wat betekent in vers vijf dat alle vlees het zal zien? Alleen de Joden of ook de heidenen? 

✡ Dieper spitten: Waarom wordt de Naam van God hier met hoofdletters geschreven? Wat houdt Zijn heerlijkheid eigenlijk in? Vergelijk deze tekst met Jesaja 6: 3, Johannes 1:14 en Mattheus 17:2 

✡ Naam van Jezus: Geopenbaard betekent gezien. Johannes 1:14 zegt dat die heerlijkheid van God in Jezus was. Op wat voor manier heb jij in Jezus Gods heerlijkheid gezien? 

2 opmerkingen:

  1. Je blog is een kleine Bijbelstudie. Ik heb wat dingen opgezocht. Ik geloof dat Jesaja 40: 5 zegt dat zowel heidenen als Joden de heerlijkheid van God zullen zien. HEERE is in dit vers Jehova of Jahweh. Hier gaat het over de "IK BEN", over God ZELF. Ik denk dat die naam daarom in hoofdletters is geschreven. God is niet zomaar een heer. De Here Jezus zegt in diverse teksten: Ik ben.... het brood des levens, of zoals in Opb 1:8 Ik ben de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde, zegt de Heere, Die is, en Die was, en Die komen zal, de Almachtige.
    Ik heb in de opstanding van Christus Gods heerlijkheid gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik was deze eigenlijk vergeten. Een hele poos geleden wilde ik een advent-serie schrijven. Dit was de eerste. Dus die stond gepland. Maar er volgden geen anderen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com