woensdag 14 december 2016

Maar de kleine dingen ...

Ik wil er vooral aan denken dat de HEERE mijn kracht is. Dat Hij me helpt. Ook al bonst mijn hoofd en branden mijn ogen. Ook al hang ik op de bank. Wat een WONDER dat Hij nooit te vermoeid is om barmhartig te zijn. Nooit te moe om te helpen, te omarmen, te vergeven.

Hij is mijn kracht.
Hij is mijn hulp
Hij is mijn ALLES.


Mijn El Shaddaj: de God Die altijd genoeg is. Me liefheeft zoals een moeder haar baby. Niet omdat ik zo sterk ben. Maar omdat Hij Pure Liefde is.

Vandaag is het niet de dag om mijn huis helemaal schoon te krijgen. Ik ga mijn planning niet halen. Wat ik wil is: te starten bij waar ik ben met wat ik kan. Misschien is dat niet veel. Maar God gebruikte ook die simpele steentjes van David om een heel groot doel te bereiken. Mijn doel is op dit moment niet groots: de was wegwerken en eten koken. Maar die kleine dingen zijn veel waardevoller dan wij soms denken!

5 opmerkingen:

  1. Zeker! God start vandaag ook bij waar Hij is en wat Hij kan!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij God kun je altijd en immer terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kleine dingen zijn zeker belangrijk. Wat een prachtige foto van die kat. Ik heb twee katten en ze zijn voor mij toonbeelden van overgave.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi beeld, dat van David en zijn steentjes. Het lijkt me moeilijk om die zwakheid zo direct aan de lijve te ervaren. Sterk is wat je schreef: God is mijn ALLES. Dat is Hij IN Christus, ook als wij er niets van terecht brengen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com