dinsdag 17 januari 2017

Iedere dag zal ik U loven

Mijn God en Koning, ik zal U roemen 
en Uw Naam loven, voor eeuwig en altijd.
Iedere dag zal ik U loven
en Uw Naam prijzen, voor eeuwig en altijd. 

Psalm 145:1-2


Ik heb een boekje gevonden in mijn boekenkast: Loof de HEERE  (C.H Spurgeon). Daar lees ik iedere morgen een klein stukje uit. Echt verrassend! Ik leer nieuwe dingen. Naar aanleiding van psalm 145 schrijft hij:
Als het maandag is geweest, zult u iets hebben om God op dinsdag voor te prijzen. Voor degene die naar Gods hand opkijkt, zal het nooit lang duren of hij merkt hem op. Als u slechts naar Zijn goedertierenheden op zoek gaat, zult u ze iedere dag van het jaar met een half oog zien. Nieuw is de dauw elke morgen en evenzo nieuw zijn Zijn zegeningen."Nieuwe problemen", zegt er iemand. Prijs God vanwege de problemen, want die zijn een rijkere vorm van zegen. "Nieuwe zorgen, zegt een ander. Werp al uw bekommernis op Hem Die voor u zorgt, en die daad zelf zal u zegenen. "Nieuwe moeite!' zegt weer een ander. Jazeker, maar ook nieuwe kracht. Er komt nooit een nacht zonder dat er een dag achteraan komt: na elke beproeving volgt de vertroosting.

2 opmerkingen:

  1. Yes! Cast your cares, for He cares for you.

    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms moet je eerst door de woestijn voordat de Bron weer in zicht komt...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com