zaterdag 14 januari 2017

Ik strompel niet meer

Ik zal U loven met heel mijn hart zegt David. Lekker makkelijk als alles voor de wind gaat, denk ik. Maar wanneer ik halverwege psalm 138 ben, lees ik dit:

Als ik in het midden van de benauwdheid verkeer (wandel), maakt U mij levend.


David had het helemaal niet gemakkelijk
Veel was niet af in zijn leven
Veel was gebroken.
Er was pijn.
Verdriet.

Opeens begrijp ik het. Ik mag het wagen op Gods belofte! Net als David deed. Ook al is er zoveel gebroken. Midden in de benauwdheid maakt  Hij me levend. Hoe? Niet door mijn omstandigheden te verbeteren.Maar hij geeft wel innerlijk kracht (vers 3).Dat maakt me rustig. Ik strompel niet meer in het midden van de benauwdheid. Ik mag wandelen aan Zijn hand. Zijn genade is meer dan genoeg.

Genoeg voor elke week van 2017. 
Genoeg voor iedere nieuwe morgen 

1 opmerking:

  1. Hij is onze kracht en schild. Bij Hem mogen we altijd schuilen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com