vrijdag 17 februari 2017

Gebed om kalmte

O God en hemelse Vader,
 Schenk me genade om te aanvaarden,
wat ik niet kan veranderen;
Genoeg durf om te veranderen,
 wat ik veranderen moet
 En de Wijsheid 
om het een van het ander te onderscheiden.
om te leven van dag tot dag,
en te genieten van dat ene moment,


Om ontberingen te aanvaarden,
als een weg naar vrede,
om deze zondige wereld te nemen, 
zoals Jezus het deed,
Niet zoals ik het graag wil hebben,
Vertrouwend dat U alle dingen goed maakt
als ik me aan Uw wil overgeef,
Zodat ik in dit leven aardig tevreden kan zijn,
en uiterst gelukkig met U in het volgende.
Door Jezus Christus, onze God.

Amen.

4 opmerkingen:

  1. Ik heb dit gebed in mijn agenda staan. Het blijft mooi en toepasselijk: zeker nu in de verhuis-stress.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Jaël... erg mooi en bemoedigend gedicht. We kunnen de woorden zo geweldig op ons persoonlijke leven toepassen.

    We mogen ons volledig overgeven aan God de Vader en Jezus onze Heer. Zowel met alle stormen in ons leven... en ook als het rustiger is.

    Lieve groet van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com